woensdag 23 januari 2019

Loon

Vol verwachting klopte mijn hart, wat zou het zijn, hoeveel ga ik 'erop vooruit'. Vandaag was het dan eindelijk zover, het salaris werd gestort. Ik ga er maar liefst €57 per maand op vooruit. Dat is een behoorlijk bedrag en het is opgebouwd uit de aangekondigde belastingverlagingen en een hele kleine cao verhoging.

Ik heb onmiddellijk bijna de helft van dat bedrag bij mijn spaarbedrag opgeteld. Dat is iets wat ik altijd doe, ga ik erop vooruit qua salaris (om wat voor een reden dan ook) dan gaat de helft daarvan richting mijn maandelijkse automatisch ingestelde spaarbedrag. De rest 'mag' gewoon besteedt worden. In dit geval vangt de rest van de loonsverhoging de wat duurder geworden boodschappen op.

Dit wordt een aantal maanden getest en mocht het zo zijn dat ik elke maand toch wat geld overhoudt, dan gaat dat ook richting het maandelijkse vaste spaarbedrag.

Hoe zag jullie 'verhoging' op het loonstrookje eruit, was het was je had gedacht of was het meer of minder dan je had verwacht.

3 opmerkingen:

  1. Nou heerlijk zeg! Man steeg €28,- en ik mag nog even wachten tot vrijdag. Ik ben ook benieuwd! Ons spaarbedrag heb ik ook verhoogd. Nog even en dan is onze schuld bij schoonouders weg en dan zal ik het spaarbedrag verhogen. Ik verwacht dat we dan €500,- per maand kunnen sparen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hadden verwacht om er toch iets op vooruit te gaan. Echter diegenen die op jaarbasis ongeveer 20000 euro verdienen gaan er iets op achteruit. Wij dus. Per saldo nog geen 2 euro per maand hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik krijg vrijdag mijn salaris, maar waarschijnlijk morgen al mijn loonstrook. Ben benieuwd, want ik dacht dat het om 10-15 euro maximaal zou gaan, maar 57 euro zoals jij, zou wel heel erg fijn zijn! En verstandig om gelijk de helft voortaan automatisch te sparen!

    BeantwoordenVerwijderen