woensdag 9 januari 2019

en toen ging het stuk....

Enige tijd geleden was ik druk bezig met het schoonmaken van de douche, ik had het ineens in mijn hoofd zitten dus dan maak je daar gebruik van. Ik haalde de douchekop van de douchestang om deze gedurende de nacht in azijn te laten weken. Hierdoor wordt hij mooi schoon en verdwijnt het kalk uit de kleine gaatjes in de douchekop zelf toen ik plotsklaps met onderdelen in mijn hand stond en de rest naar beneden kukelde. Afgebroken...s^%$t heb ik weer.

Het was al laat in de middag dus even naar de bouwmarkt gaan om te kijken of daar het onderdeel aanwezig was ging ook niet meer. Ik plakte het van ellende het e.a. maar even aan elkaar met duct-tape. Het paste perfect maar helaas was het andere lipje waarmee de douchekop kon worden vastgeklikt ook levensmoe en brak ook af. Een hoop creatief gevloek knalde uit mijn mond, hierna hielp zelfs de duct-tape niet meer.

De volgende dag, ook al was het zondag toch maar even kijken of ik in de bouwmarkt het onderdeel kon krijgen. Dat was wel het geval maar die bleken allemaal voor ronde douchestangen te zijn en niet voor de platte oftewel de ovale stang die ik heb. Aangezien ik op dat moment geen enkele medewerker kon vinden om te vragen of die universele ook op een ovale douchestang paste besloot ik maar zonder iets de winkel weer te verlaten. Wat nu, ik ben de week erop toch nog maar even naar diverse andere bouwmarkten gegaan maar helaas, niets paste.

De laatste bouwmarkt was aan de andere kant van de stad maar aangezien ik toch al heen en weer aan het rijden was die ook nog maar even met een bezoekje geeerd.  Hoezee!!! eindelijk een universeel glijstuk die op een ovale douche stang kon worden bevestigd. Meenemen die hap, huppakee.

Eenmaal thuis gekomen, direct aan de slag gegaan en warempel alles paste en het zit weer mooi in elkaar, op elkaar en wat nog meer. Ik kan weer gewoon onder de douche staan.

Douchen zonder dat de douchekop ergens kon worden opgehangen is uiteraard wel mogelijk maar helemaal happy werd ik er niet van.  Het bleek geen probleem alleen was het even uitzoeken hoe of wat te doen met de douchekop als je je haar wilt wassen. 😂 Gelukkig paste alles en hoefde ik geen nieuwe douchestang te installeren en was ik gelukkig al klaar met alleen zo'n glijstuk.

1 opmerking:

  1. Fijn dat je uiteindelijk toch een oplossing hebt gevonden! Goed gedaan. Nu kun je weer lekker douchen!

    nicole@huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen