woensdag 31 december 2014

Dubbele beglazing en/of voorzetramen

29 en 30  December; bedrag uitgegeven 0 euro


Maandag was een gewone werkdag, meterstanden weer genoteerd en doordat ik een enorme blunder had begaan, viel de elektra iets hoger uit. Ik heb namelijk de lichten in de woonkamer de hele nacht laten branden. Zucht....let je overal goed op en dan dat, maar goed kan het niet meer terugdraaien dus.

Toen ik het huis overnam heeft de vorige bewoner me netjes medegedeeld dat de thermostaat niet goed leesbaar is. Er vielen zomaar cijfers weg, het is er eentje van Honeywell en nog een dure ook, belachelijk. Hij had al geprobeerd ea te regelen maar volgens Honeywell viel dat allemaal buiten de garantie.

Ik heb het er niet bij laten zitten en ben gaan mailen naar het bedrijf. Ik heb tot 2 keer toe geen antwoord gehad en toen werd ik een beetje boos, zeg het dan gewoon maar blijf je klant niet negeren. Mijn volgende stap was een formele klacht indienen over het feit dat ze niet reageren en daar kreeg ik een reactie op. Het eindigde ermee dat ik uit coulance een nieuwe thermostaat kreeg toegestuurd en dat was op 16 december. Ik zit er nu nog steeds op te wachten, nu is het wel zo dat het een beetje rare weken zijn met de feestdagen ed maar toch. Ik wacht nog 2 weken en dan dien ik maar weer een formele klacht in.

Ook heb ik besloten om eens actief te gaan rondkijken wat voordeliger is, dubbele ramen bestellen of voorzetramen. Over enkele jaren hopen we als complex/VVE een gloednieuwe voor en achterpui te krijgen dus ik zit te dubben wat is nu wijsheid, het eindigt er mee dat hetgeen wat ik nu laat doen over enkele jaren bij het grofvuil eindigt dus ik wil het ook niet te duur maken en wel de kosten vwb die ramen er qua stookvoordeel mee terugverdienen.

Vanochtend is de eerste geweest om ea op te meten dus ik wacht de offerte maar af. Als het goed is komt er nog eentje zodat ik kan vergelijken, deze heeft echter nog niet gebeld vwb het maken van een afspraak maar dat had ik ook aangegeven het hoeft niet gelijk op stel en sprong maar men is toch al vrij snel, geen probleem. Ik wacht rustig af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten