zondag 28 december 2014

Sneeuw ?

27 December; bedrag uitgegeven 30 euro, marktaankopen en diverse klusspullen

Er was sneeuwval voorspeld, nou die heb ik gezien hoor, alleen het bleef niet liggen. Moeders besloot om niet naar de markt te gaan maar ik moest wel, geen fruit meer in het huis te bekennen. Koud, dat het was, kwam voornamelijk door die natte sneeuw. Ik stond op een gegeven moment in een winkel en mijn vingers begonnen te tintelen vanwege het feit dat ze van de kou weer in de warmte terecht waren gekomen. De markt is gelukkig dichtbij, inkopen gedaan en weer richting huis.

Ik kwam langs zo'n pop-up winkel en zag dat ze thermo sokken hadden liggen, gewikt en gewogen is dit niet een onzin aankoop maar alsnog overstag gegaan en tot nu toe geen spijt gehad. Heerlijk die sokken, lekker warme voeten. Het weekbudget is 40 euro en dat is nadat ik mijn weekboodschappen heb gedaan, daar is dus nu nog 10 euro van over, gelukkig heb ik voor maandag mijn maaltijd al in de vriezer staan en ik geloof dat ik daar maar eens ga kijken of ik nog meer uit de vriezer kan halen vwb deze week.

Mijn boodschappen komen meestal rond de 30 euro uit, soms iets meer soms iets minder. Ik maak netjes een lijstje anders haal ik boodschappen waarvan ik achteraf zeg, wat moet ik er mee. (overigens pak ik nog wel eens iets wat niet op de lijst staat)

Hoe doen jullie dat, houden jullie je echt aan het lijstje en als dat niet lukt wat is dan meestal de valkuil?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten