zondag 3 april 2022

Comic Con

Zaterdag 26 maart was het dan zover, na 2 jaar het toegangskaartje te hebben bewaard ging eindelijk ComicCon weer door. Jippie! Vroeg op en naar het station. Ik had van tevoren even gekeken hoe laat ik daar moest zijn en ....geen trein. Duh! Wat nu, ach volgende trein dan maar. Dat betekende wel 1 overstappen maar gelukkig bleek dat aan de overkant te zijn. In de trein zelf was het redelijk rustig maar na de overstap werd het al wat drukker, vreemde uitdossingen kwamen de trein binnen. Ik moest oppassen dat ik niet werd gespietst aan een zwaard/speer die bij de diverse kostuums hoorden. 

Eenmaal in Utrecht bleek er een enorme rij te staan. Ik zag dat links van diezelfde enorme rij enkele mensen doorliepen en ik besloot erachter aan te gaan en wat bleek links werd helemaal genegeerd en was ook gewoon een manier om binnen te komen dus ik kon zo doorlopen. 

Eenmaal binnen besloot ik eerst rustig rond te kijken en daarna pas op zoek te gaan naar wat ik zocht. Funko Poppetjes. Ik verzamel ze niet maar vindt ze gewoon leuk om te zien en te hebben. Heerlijk! Uiteindelijk heb ik er 7 gekocht. Tja, dat is niet echt consuminderen maar ik heb er 2 jaar op gewacht dus dan mag er wel eens een uitspatting zijn. Bovendien had ik express wat geld opzij gelegd speciaal voor dat evenement.

Ik was rond 10.00 al in de hallen waar ComicCon werd gehouden en toen was het nog redelijk te doen maar rond 13.00 werd het zo druk dat ik me niet meer op gemak voelde en ik besloot dat het na 3 uur ook wel genoeg was. Eenmaal op het station kocht ik een broodje tonijn en knabbelde die heerlijk op. Ik zat op een van de vele banken die in stationshal zijn gestitueerd. Uiteraard werd ook Star.bucks met een bezoek vereerd maar weet je, het is voor het eerst maar ik vond op dat moment mijn eigen met de hand gemaakte cappuccino lekkerder dan die van Star.bucks. 

Rond 14.30 was ik weer thuis en blij toe want ik voelde mijn benen na 4 uur lopen wel een beetje. Het was een heerlijke dag. Zo'n 5 dagen een covid-zelftest uitgevoerd en deze was negatief dus ik heb geen nadelige gevolgen gehad van de massa mensen daar op ComicCon. (Hopelijk blijft dat zo) 

November is het er weer en uiteraard ga ik dan weer. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten