zondag 10 april 2022

Belastingaangifte

Het zit er weer op, de aangifte is opgestuurd naar het verschrikkelijke bureaucratische gedrocht genaamd belastingen. Dezelfde belastingen die eerder veel onschuldige ouders beticht van fraude maar geen namen van Russische oliemagnaten kan doorgeven aan diegene die de sancties moeten doorvoeren vanwege de privacywet. Diezelfde belasting waarbij de computers het verschil tussen pastasaus en een komkommer niet kunnen maken om de btw op groente af te schaffen maar maar men wel zwarte lijsten kan aanleggen. 

Ach, laat ik er maar over ophouden. Ik kan er niets aan doen, het is buiten mijn cirkel van invloed. Helaas heb ik er wel mee te maken en dit jaar krijg ik warempel geld terug. De reden ervoor is dan wat minder, veel medische kosten gemaakt die niet werden vergoed dus voor het eerst kwam ik over de drempel heen waardoor ik wat geld terug krijg. Als het goed is wordt dat ongeveer €231. Ik ben er in ieder geval blij mee. 

Ik laat het invullen aan een expert over want ik ben veel te bang dat ik iets over het hoofd zie en ik dan ook op zo'n lijst kom. (horror) Het geld wat ik (eventueel) terug krijg gaat naar de hypotheekaflossing en een nieuwe fiets. 

Eerst maar eens daadwerkelijk het geld terugkrijgen voordat ik het al ergens voor apart zet. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten