zondag 24 januari 2021

Dividend (of wat ervoor moet doorgaan)

 Sinds vorig jaar ben ik op zoek met een minimaal budget naar aandelen die mij dividend geven. Ik heb er inmiddels een paar maar een vetpot is het niet echt.

Qua euro's is het letterlijk om te lachen, namelijk €15,50 voor wat betreft mijn eigen hobby beleggingen met andere woorden niet veel dus. Over de uitgekeerde dollars, $89,81 ben ik redelijk tevreden meer dan verdubbeld in vergelijking met 2019. Aan het begin van het jaar 2020 was het ook daar armoedig maar mijn doel was om daar meer in te investeren en dat is gelukt. Heel veel zoden aan de dijk zet het nog niet het nog maar het begin is er. Het doel voor 2021 is om uiteindelijk het jaar af te sluiten met $10 per maand. 😂 

Deze week kreeg ik ook het financieel overzicht van mijn beleggersrekening die ik niet zelf beheer en tot mijn verbazing was ook daar dividend bij geschreven en wel €95

Het jaar 2020:

Dividend vwb euro's €110,50 (gemiddeld €9,21 per maand)  Doel 2021 is €10 per maand.

Dividend vwb dollars $89,81 (gemiddeld $7,48 per maand) Doel 2021 is $10 per maand

In 2020 heb ik al wat een aantal aankopen gedaan waardoor ik hoop net even wat meer te krijgen in 2021. Ik heb o.a. Sh.ell gekocht omdat deze aandelen zo laag stonden dat ze in mijn prijsrange terecht kwamen dus waarom ook niet. Ze hadden weliswaar net hun dividend verlaagd maar desondanks, ze geven dividend uit en daar ging het mij om. Ik gok er op dat ze hun dividend uiteindelijk wel weer verhogen misschien niet tot hun oude niveau maar toch. Bovendien heb ik deze aandelen gekocht voor iets meer dan €10 en ze staan nu al weer op zo'n €16 en een beetje. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten