vrijdag 14 februari 2020

Slanker & sterker

Ik vertelde al ettelijke malen dat ik wat gezonder leef, fanatieker train en meer groentes eet. Dat laatste is werkelijk een wonder. Het zoeken en uitproberen van recepten is een zware opgave. Ik ben nu eenmaal een moeilijke eter. Ik ben inmiddels 6 kilo kwijt sinds vorig jaar maar wat nog veel mooier is ik zit gewoon veel strakker in mijn velletje.

Dit alles door een combinatie van beter eten en zwaardere krachttraining. Spieren zijn zwaarder dan vet dus wellicht was ik nog meer afgevallen in gewicht als ik minder zwaar zou hebben getraind. Maar doordat ik wat strakker ben oogt het veel beter en belangrijker het voelt veel beter.

Ik heb echter nog steeds een buikje alleen de taille omvang is met ongeveer 5 cm gekrompen. Whoopie!!! Wat minder leuk is dat vrijwel al mijn kleding nu om me heen slobbert. Aangezien ik niet gelijk alles wil wegdoen koop ik zo nu en dan wat nieuwe kleding. Zo ook vorige week. Ik stond in de paskamer een broek maatje 42 aan te doen toen ik me realiseerde dat hij eigenlijk te groot was. Normaal heb ik 44/46. Ik vond het al heel wat dat ik maatje 42 aan probeerde te doen.

Moeders bood aan om een maatje 40 te halen. Toen ik hem kreeg dacht ik nog, dit gaat nooit lukken, ik in een maatje 40. Ik kreeg de spijkerbroek redelijk makkelijk aan, hoefde niet mijn buikje in te houden en er lubberde vrij weining buikvet overheen. ( rolletjes) Ik was stomverbaasd. Erboven droeg ik een maatje 42 blouse. Vol trots showde ik het 'ensamble'  aan mijn moeder en ook die glunderde van trots toen ik meldde dat dit de allereerste keer was dat ik een maatje 40 droeg. Ik heb gelijk de broek en blouse gekocht. Een uitspatting van jewelste want normaal koop ik vrij weinig kleding.

4 opmerkingen:

  1. Wat knap van je. Misschien is een weegschaal die ook vet- en spierpercentage meet wel wat voor je. Dan geeft net wat meer inzicht

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thx door stress zit er wel weer wat bij op maar het feit dat ik me dit realiseer betekent dat het niet uit de hand loopt.

      Verwijderen