vrijdag 7 februari 2020

Beleggingsmix

Gatver de gatver, ik was zeer tevreden met deze constructie maar nu wordt dit per 1 juni opgedoekt en gaan ze verder met iets anders. Ik stond op 32% winst. Nu weet ik ook wel dat dit uitzonderlijk goed is en dat dit echt niet zo blijft is maar toch.

In de brief van mijn bank stond dat ik kon overstappen naar basis beheerd beleggen. Aangezien ik geen zin, tijd of kennis heb om mij te verdiepen in het zelf beleggen van mijn geld heb ik maar besloten dit te doen. Ik wilde min of meer hetzelfde profiel als wat ik nu heb maar dat kreeg ik pas voor elkaar na een hoop geklik, gezucht en een hoop gevloek van mijn kant maar uiteindelijk is het toch gelukt. Ik heb nu weer een neutraal beleggingsprofiel. Adhv hun vragen en mijn keuzes werd ik elke keer door hun systeem in een uiterst defensief profiel gedrukt. Ik schreeuwde al tegen mijn scherm, ik wil neutraal zijn.

Alles wilde ze weten, mijn spaargeld, mijn woz waarde, wat er nog over was van mijn hypotheek, salaris en ga zo maar door. Wat had ik te besteden nadat alle uitgaves eraf waren en ga zo maar door. Ik had alles ingevuld en wat bleek...oeps ipv dat ik 1 x per maand €75 inlegde had ik ingevuld 1 euro per maand. Oa daardoor kwam ik in het defensieve profiel terecht. De eerste keer dat het de bedoeling is dat de automatische inleg van mijn rekening afgaat zal ik even extra goed opletten of alles goed verloopt en of het juiste bedrag eraf gaat.

Het is beleggen voor de lange termijn 15 tot 20 jaar dus mijn geld kan wel wat deukjes her en der oplopen voordat het zich weer (hopelijk) hersteld. Pas wanneer ik richting mijn pensioen ga zal ik naar alle waarschijnlijkheid voor de defensieve portefeuille kiezen en of dat dan bij hun is is dan weer de volgende vraag.

Aangezien ik toch moest kiezen, het wordt immers opgedoekt wilde ik dat doen voor 1 maart want dan krijg ik als cadeautje voor de overstap €50. Ach, als ik het dan toch moet doen, er is immers geen andere optie. (behalve mijn geld helemaal ergens anders stallen) besloot ik het maar gelijk te doen dan verdien ik er ook nog wat aan. (ongetwijfeld zullen zij meer aan mij verdienen dan dat ik aan hun verdien)

Enkele dagen later keek ik of al het e.a. was gebeurt en ja, warempel al mijn huidige aandelen waren verkocht, nieuwe waren ervoor aangekocht en ik had al een heel klein beetje winst. Er stond nog een klein beetje beleggingsgeld op de rekening, zo'n €140. Ik vermoedde dat zij daar niet aan konden komen dus die heb ik zelf maar overgeboekt naar de nieuwe beleggingsrekening dan kunnen ze daar ook gelijk aandelen van gaan kopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten