woensdag 8 november 2017

Kringloop

De 'liefde' voor de kringloop is de afgelopen jaren gegroeid. Als je mij nou vraag, hoe dat zo, weet ik ook niet, koop er heel weinig en toch is de drempel in de afgelopen jaren een stuk lager geworden. Ik struin tegenwoordig de grootste af in mijn stadje en dat bevalt me goed. Wanneer ik bij mijn ouders koffie heb gedronken rij ik via een klein omweg er even langs. Ik struin er door heen. De vorige keer had ik bijna een hele mooie zomerjas gescoord, hij was helaas net iets te klein anders zou dat mijn eerste kringloop aankoop zijn qua textiel.

Vandaag liep ik er ook weer even naar binnen. Ze hebben er ook een koffiebar en elke keer zat ik te twijfelen zal ik, zal ik niet. Deze keer hakte ik de knoop door en besloot een cappuccino te nemen. Het kost me €2,15 en daar is niets mis mee.(incl. glaasje slagroom) Het cappuccino kopje was niet wat je verwachte maar een porseleinen kopje dat was gedoneerd en dat stond heel koddig. De combinatie paste totaal niet maar dat deerde me niet, wie zegt dat het volgens de regels moet.

Het herinnerde me aan mijn oma en ook ik deed net als zij altijd bijna mijn pinkje de lucht in. Vooral toen ze ouder werd (ze is 93 geworden) vond ik dat fascinerend om te zien, dat broze bijna doorschijnende roze oude pinkje van haar. Klasse !

Na de koffie te hebben genuttigd liep ik de rest van loods door en kwam bij de spelletjes terecht. Aangezien ik en mijn ouders al zijn uitgenodigd vwb oudejaarsavond bij mijn broer besloot ik wat spelletjes te kopen om die avond door te komen. We hoeven immers toch niet de hele avond TV te kijken en spelletjes doen leuk vooral als je ze totaal niet kent.

Het koste me maar 5 eurootjes voor 2 spellen, het is het spel 'levensweg' (wel eens van gehoord maar nog nooit gedaan) en het spel 'Een kwestie van weten' met allerlei vreemde vragen om je kennis van de wereld te testen. Zo staat bijvoorbeeld de vraag 'Paarden krijgen veulens maar wat krijgen walvissen'op de voorkant van de doos maw zinloze wetenswaardigheden. Leuk toch !

Even gauw bij binnenkomst de buit via de app met mijn broer gedeeld maar aangezien die niet zo van de sociale media is kan ik daar op wachten totdat ik een ons weeg. Ik vermoed dat ik het alsnog even met mijn schoonzus kort sluit zodat ze een klein beetje op de hoogte zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten