woensdag 15 november 2017

Appartement buurvrouw verkocht

Ik denk dat het zo'n 2 weken geleden was dat de buurvrouw boven mij ineens een zelf gemaakt verkoopbord op haar raam had geplakt. Op de zelf gemaakte banier stond een eigen gemaakte website met daarop haar appartement. Ze wilde alleen biedingen ontvangen vanaf €139.000.

Ik dacht zelf dat dit iets te hoog gegrepen was maar ik moet eerlijk bekennen dat haar appartement er erg mooi uitziet. (het gras is altijd groener aan de andere kant) De website die zij had gemaakt of misschien heeft ze het laten maken zag er ook heel professioneel uit. Het heeft ook het gewenste resultaat. Het blijkt al verkocht te zijn en dat binnen een week want ze had de banier nog geen week hangen of...het was al weer weg.

Z heeft dus op z'n minst de vraagprijs ontvangen. Het is altijd leuk om te weten dat wanneer je min of meer hetzelfde appartement hebt de verkoopprijs behoorlijk is gestegen. Als ik de mijne dus te koop zou zetten, zou ik dan hetzelfde kunnen vragen? Ik zou in ieder geval ook rond die prijs gaan zitten.

Het betekent dus dat ik in 3 jaar tijd ongeveer €6000 per jaar heb verdient maw dus zo'n €19.000 in totaal want ik heb de mijne 3 jaar geleden voor €120.000 gekocht. Omdat ik al behoorlijk heb afgelost heb ik dus een 'overwaarde' van ongeveer €45.000 (dit even heel kort door de bocht gerekend)

Maar alle gekheid op een stokje, ik verkoop niet. Ik zit hier goed, de hypotheek is goed op te brengen en ik kan heel langzaam allerlei 'dingetjes' naar mijn smaak laten doen. De waarde zit dus in de stenen en daar zou ik pas bij kunnen op het moment dat ik zou gaan verkopen maar dat gaat niet gebeuren. ( in ieder geval niet in de nabije toekomst)

Er komt hopelijk een rustig iemand en/of stel in want deze oude appartementen zijn gehorig dus als ik feestende jongeren erboven krijg ben ik niet erg happy. Wanneer de mogelijkheid zich voordoet zal ik eens bij haar informeren want ze zal ongetwijfeld weten wie er in komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten