woensdag 21 januari 2015

Dubbele beglazing

Dinsdag 20 januari en Maandag 19 januari; bedrag uitgegeven €0,00 euro. Woensdag 21 januari moet nog beginnen.

Zo de kogel is door de kerk, de laatste van de 3 glaszetters is voor een offerte langs geweest en ik heb besloten de laatste in te 'huren'. De prijs lag bijna €100,00 onder de prijs van de een en bij de ander zelfs €200,00. Nu ben ik in mijn ogen verstandig geweest, ahum en heb alleen nog maar dubbele beglazing voor de keuken besteld en niet voor de slaapkamer. Er gaat bij mij een belletje rinkelen als er zoveel prijsverschil inzit, dus ik wil eerst wel eens zien hoe het ea wordt geinstalleerd, doet hij het wel goed, zit het wel mooi enzovoort nou ja, je weet het wel. 

Ik ben voor de keuken nu €225,00 kwijt, dat zijn 3 ramen, twee grotere en 1 kleine. Hij meldde dat hij ong. 2 a 3 uur kwijt is vwb installatie. Ik ben heel benieuwd, dit is mijn eerste eigen woning verbetering sinds ik hier ben komen wonen, 2 maanden geleden. Dubbele beglazing kan nooit kwaad, helpt met minder stoken en verbeterd de prijs van je woning. Ik moet mezelf echt in toom houden, ik ben alleenverdiener (net onder modaal) en kan dus niet alles tegelijk maar ik wil het wel allemaal. 

Ik krijg soms het gevoel dat mijn hoofd helemaal om loopt van alles, dit wil ik, dat wil ik en dat is dan allemaal ter verbetering van mijn eigen huisje. Ik wil bijvoorbeeld vloerisolatie in de kruipruimte, ik wil ook nog dubbele beglazing in de slaapkamer maar ik ben opgegroeid met het feit eerst sparen dan betalen en niet op de pof kopen. Het is niet dat ik het nu allemaal niet kan betalen want ik heb een buffer maar ik wil die buffer alleen maar aanspreken in geval van nood. Het geeft een stuk rust als ik die buffer aan hou dus ik heb besloten dan maar rustig alle projecten een voor een aan te pakken. (het hoofd weet het wel maar het hart nog niet helemaal)

Het eerste project is dus, dubbele beglazing in de keuken en daar ben ik nu mee begonnen. Hoera!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten