dinsdag 13 januari 2015

Aanbiedingen

Zaterdag 10 januari t/m Dinsdag 13 januari; bedrag uitgeven €15,00 op de markt+ €10,00 AH. (+de losse munten gaan apart in potje) Bedrag over €12,00 

Vrijwel elke zaterdag ga ik naar de markt waar ik mijn fruit voor de hele week haal. Meestal wat mango's, advocado's, aardbeien en blauwe bessen, het ligt er maar net aan welk fruit die week het goedkoopst is.

Ik koop daar ook mijn kaas, er staat daar zo'n kraampje waar alles zeer goedkoop is omdat er een foute hoeveelheid inzit,een drukfout op de verpakking of de houdbaarheidsdatum is kort dag. De afgelopen weken haal ik wat extra kaas die daar goedkoop is omdat de hoeveelheid in de verpakking niet klopt, heerlijke kaas 2 pakken voor €2,50. De kaas is nog goed,lang houdbaar en het mooiste er zit teveel in. (ik heb het dan over plakken kaas)

De aardbeien worden zo langzamerhand wat te duur, het seizoen is immers afgelopen dus dat zal niet zo vaak meer in de boodschappentas belanden. De blauwe bessen worden gelukkig weer wat goedkoper en zijn ook supergezond. (en lekker)

Elke ochtend wordt er een heerlijk smoothie klaargemaakt met daarin de diverse fruitsoorten. Ik meng dat met yoghurt of tofoe, ja je leest het goed tofoe!

Recept Aardbeien smoothie;
Tofu, hoeveelheid zelf in te vullen, ik doe genoeg voor 1 grote beker. Handjevol aardbeien, handjevol noten (kunnen verschillende soorten zijn maar walnoten is toch wel het lekkerst) en als laatste wat honing. Hoe meer tofoe hoe dikker de smoothie.

Vandaag na mijn werk langs de AH geweest om eens te kijken naar hun aanbiedingen, daar moet je mee oppassen want voordat je het weet ga je met meer weg dan je eigenlijk wil. Ik spitste me vooral op de vleesaanbiedingen, 2e pakketje gratis. Ik ben nu in het bezit van 4 pakketjes vlees, 4 tartaartjes, gehakt en nasi vlees maw ik eet morgen maar eens nasi.

Ik ga proberen om dit jaar zoveel mogelijk groot in te slaan zodat ik mijn weekboodschappen kan minderen. Het moeten natuurlijk wel producten zijn die ik ook daadwerkelijk gebruik. De eerste stap zal zijn om eens een paar weken de bonnen van de supermarkt te bewaren zodat ik weet welke producten ik regelmatig koop om dan wanneer deze in de aanbieding zijn groot in te slaan mits ze natuurlijk lang houdbaar zijn of in de vriezer kunnen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten