woensdag 20 september 2017

CV ketel

Zo de controle voor dit jaar zit er weer op. Hij is weer klaar voor de winter. Ik hoop echter dat de koude versie van de winter nog wel even op zich laat wachten. Ik heb op zich geen hekel aan winter, het enige waar ik op een gegeven moment genoeg van krijg zijn de grauwe luchten. Dat gebeurt zo'n beetje omstreeks februari dat ik ineens zoiets heb, oke nu is het genoeg, weg ermee.

Maar goed, de ketel is er weer klaar voor. De rekening voor zo'n controle betaal ik per jaar en bedraagt (incl. de storingsdienst mocht hij het onverwacht toch niet doen) €107 euro. Dat is ongeveer €8,90 per maand. Dat valt alleszins mee. Ik had natuurlijk kunnen kiezen voor een tweejaarlijkse controle maar er zijn sommige dingen in het leven waar ik niet mee wil knoeien en een goed werkende cv ketel is er daar een van. De ketel is nog niet zo heel oud, 8 jaar maar zoals de monteur het al zei, goed onderhoud betekent in het geval van deze ketel dat hij nog lang mee kan. Zo die steek ik dan maar weer even in mijn zak.

Nu het weer kouder wordt ga ik hopelijk ook veel merken van mijn dit jaar geisoleerde kruipruimte. Ik merk het nu al, minder koude voeten. De warmte blijft langer hangen. De echte test komt natuurlijk deze winter pas als de temperaturen echt gaan dalen maar tot nu toe ben ik al tevreden. Ik zit nu de woonkamer en heb de kachel op 17 graden gezet en het is aangenaam vertoeven.

Ondanks het feit dat ik al geruime tijd stil zit heb ik het nog niet koud. Dat komt omdat alles onder mijn knie nu ook warmer is. Koude voeten betekent dat je het gevoelsmatig zelf ook eerder koud hebt. Vorig jaar zijn we natuurlijk walgelijk verwend met zeer hoge temperaturen, zo hoog zelfs dat september 2016 werd gerekend tot een van de drie warmste sinds de metingen in 1706 begonnen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten