woensdag 27 september 2017

Bioscoop

Het maandabonnement op de bioscoop is tot nu toe een groot succes. Ik ben pas sinds 2 maanden in het bezit van dit abonnement maar ben al 7 keer naar de bios geweest, al met al een doorslaand succes. Soms ging ik alleen, soms in gezelschap. De ene film was een succes de ander een teleurstelling. Vorige week ging ik met mijn 80-jarige vader naar de film Dunkirk. Hij had al ettelijke malen kleine hints gegeven dus wat doe je dan....je gaat en neemt je broer mee die ook had aangegeven dat hij deze film wel zou willen zien.

Ik had de kaartjes gehaald en mijn vader een beetje geplaagd dat hij mij vooral niet moest vergeten mij te betalen. Toen ik meldde dat hij toch echt niet hoefde te betalen omdat ik dit zou doen wilde hij er niets meer van weten. Ik had hem dit graag cadeau gedaan gewoon omdat hij mijn vader is maar nee, hij betaalde zelf wat ik ook zei, hij betaalde zijn eigen kaartje. (ik had ook beter moeten weten, zucht) Ik haalde hem wel over om een  bak cappuccino van mij te accepteren in de foyer van de bioscoop. Even later kwam mijn broer erbij en zaten we met z'n allen nog even gezellig in de foyer voordat dat de film zou beginnen.

Mijn vader is doof en het leek ons een goed idee om zijn gehoorapparaten uit te doen anders kreeg hij de schrik van zijn leven als de film zou beginnen. Hij bewaarde ze in een doosje die hij in de binnenzak van zijn jas deed. De film zelf was een grote teleurstelling. Op een gegeven moment meldde mijn vader dat het leek alsof ze in de rij stonden voor een attractie daar op het strand van duinkerken. Hij heeft zelf de tweede wereld oorlog meegemaakt en leest alles wat los en vast zit over die periode, hij weet er dus het een en ander ervan af. Ook ik had het gevoel van, wat is dit nu, ik weet van de foto's en verhalen uit boeken dat dit de hel moest zijn geweest maar in de film was er niet zoveel aan de hand. Af en toe een vliegtuig die overvloog en wat schoot, er werden her en der wat schepen kapot geknald maar geen echt gevoel van overleven. Het viel allemaal wat tegen die film, desondanks heeft mijn vader het heerlijk gehad. Het was gezellig geweest en weet je daar gaat het toch om.

Aangezien mijn broer langs de woning van mijn ouders zou rijden werd besloten dat hij Pa zou meenemen zodat ik rechtstreeks naar mijn eigen huis kon rijden. Ik had mijn vader opgehaald met de auto en hij zou dus door mijn broer weer netjes thuis worden afgeleverd. Eenmaal in de parkeergarage kreeg ik bijna een hartverzakking, 9 euro voor nog geen 3 uurtjes parkeren. Ik gebruik vrijwel nooit de parkeergarage maar nu moest dat wel omdat ik niet wilde dat mijn vader een heel eind moest lopen. Hij is op zich goed ter been maar hij is wel 80. Ach, weet je, het was het allemaal waard de avond was onbetaalbaar dus wat zeur ik. We hebben het gezellig gehad.

2 opmerkingen:

  1. Mijn oudste dochter heeft ook een tijd zo'n abonnement gehad en was er ook blij mee. het maakt naar de film gaan veel laagdrempeliger.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen