zondag 25 juni 2017

Regen

Na een groot aantal van warme dagen (weken) met totaal geen regen heeft het zaterdag op een paar momenten na alleen maar geregend. Ik moest naar mijn werk en reed in motregen, ja echte motregen (wat was dat lang geleden) naar mijn werk. Gedurende de gehele dag heeft het geregend, soms mot regen soms kwam het met bakken uit de hemel. Je ziet de natuur het water opslurpen, het ruikt dan altijd zo heerlijk fris buiten.

Het mag van mij nog wel even door regenen, hier was alles zo kruk droog dat werkelijk elke stap die je ook maar in de natuur zette een hoop gekraak opleverde. Gras dat heel langzaam aan het vergelen was.(en dat al in juni)

Mijn balkonplanten hebben de warmte overleefd maar ik heb ze veel water moeten geven. Soms waren het twee gieters per dag, 's Ochtends en 's avonds gooide ik het in de bakken. Ik weet het dat is niet helemaal netjes qua consuminder gedrag maar ik kon ze dus ook niet laten verpieteren.

Misschien kan ik ergens een regenton plaatsen maar ik weet nog niet goed hoe en waar. Het zou dan ook geen echte regenton zijn maar een wateropvangton. Ik heb immers geen huis maar een appartement en de regenpijn die ik heb is natuurlijk een gemeenschappelijke, daar kan ik niet zomaar iets mee gaan doen. Dit is nog iets waar ik even over moet brainstormen. Ik weet dat je van die speciale 'tonnen' hebt die je als het ware in de regenpijn bevestigd maar ook dat kan ik (denk ik) niet zomaar even doen of laten doen.

Het zijn echter wel allemaal kleine economische en milieu vriendelijke aanpassingen waar je als appartement bewoner wel je voordeel mee kan doen. Zeker voor in de toekomst als er meer droge periodes aankomen zou zo iets wel in je voordeel zijn.

Ook vandaag, zondag regent het nog zo af en toe. Er zijn echter vandaag heerlijke droge momenten tussendoor dus ik wilde straks even lekker de benen strekken en een wandeling van een half uurtje maken door de buurt.

3 opmerkingen:

  1. Je hebt ook van die regenpijpen waar een klepje aanzit. Deze hebben wij ook. Als onze regenton te vol is sluiten we gewoon het klepje en loopt het water weer door de pijp.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja een klep
    https://www.tweedehands.nl/landbouw-tuinbouw/tuinbouw/overig/zinken-regenpijp-klep-%C3%B8-90-335162713.html

    BeantwoordenVerwijderen