zaterdag 1 juli 2017

Onzinnige spullen

Vandaag was ik in de winkel die begint meteen  B... Ik was gewoon even heerlijk aan het rondsnuffelen toen mijn oog viel op een artikel waar mijn broek spontaan van op de enkels zakte.

Een simpel plastic emmertje met daarin lege jampotjes, tja mmmm wat zou een weldenkend mens daar nou mee moeten. Even later kwam mijn moeder naast me staan en ook zij had geen enkel idee wat je daar nou mee moest. Natuurlijk wisten we het wel, je kan er namelijk zelfgemaakte jam instoppen maar waarom stop je die vervolgens in een leeg emmertje.

Ik denk dan gelijk heel praktisch en verzon ter plekke dat ik zo'n artikel wel voor de helft van de prijs (of nog minder) zelf zou maken. Een leeg frietsaus emmertje en een paar kleine lege glazen potjes en je heb precies hetzelfde. Het hele gevaarte kostte €9,95

Het verklaart wel een heel klein beetje waarom dit winkelconcept zo in zwaar weer verkeert.

Er was laatst ook reclame (via FB) te zien voor een verkoelende water spuitende ventilator, die kostte maar €6,95. Ik kreeg de slappe lach van een antwoord die iemand had gegeven door middel van het plaatsen van een foto. Hij had er namelijk een foto van een plantenspuit onder gezet....die kostte maar een €1. (de meeste mensen hebben deze allang in huis dus...)

Dit soort dingen doen mij altijd denken aan het verhaal van de NASA, die hebben volgens het verhaal (kan ook een broodje aap verhaal zijn hoor) miljoenen gespendeerd aan een pen die op z'n kop kon schrijven in de ruimte. Uiteindelijk hadden ze een heel duur schrijvende pen ontwikkeld die vanuit alle standen en hoeken kon worden gebruikt. Vol trots lieten ze dit zien aan de Russen waarop deze vervolgens een potlood te voorschijn toverden en meldde 'dit werkt ook'

Komen jullie ook wel eens iets tegen waarvan je denkt, hoe verzinnen ze het ?

2 opmerkingen:

  1. Bijna dagelijks en dan vind ik het ook leuk om zelf te bedenken hoe ik het zelf in elkaar kan zetten. Ik verwonder mij dat Blokker nog steeds bestaat: zelfs hun folder is al jaar en dag hetzelfde.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze maken dingen waarvan je niet wist dat je ze nodig had en vervolgens gaan mensen ze ook nog kopen. Slimme marketing noemen ze dat. :D

    BeantwoordenVerwijderen