zaterdag 16 april 2016

Het gekozen financiele product

Sinds een maand of twee heb ik mijn aandelen via Interpolis verkocht en via mijn eigen bank BlackRock mixfond 3 laten opkopen. Ik moet zeggen, ik ben tevreden, ik was wat minder tevreden met hun aankoopkosten (€13,00 per transactie) maar als ik dan nu zie dat ik €250,00 in de plus sta mag ik niet klagen.(na amper 2 maanden en dan ook nog in een op en neer gaande beurs) Dat is toch een stuk beter dan op de spaarrekening, wat zo'n 0,4% oplevert, maw vrijwel niets.

Ik heb besloten zo min mogelijk transacties te doen zodat ik ook zo min mogelijk aankoopkosten betaal. Ik spaar dus eerst weer een redelijk bedrag op mijn beleggingsrekening en dan doe ik een transactie. Er gaat nu maandelijks €50,00 euro naar toe maar ik heb besloten dat zo af en toe er ea naar toe gaat wanneer ik wat overhoud van mijn huishoudgeld. Ik denk dat ik zo'n twee maal per jaar een transactie laat doen en dan hou ik de aankoopkosten binnen de perken.

Het is allemaal vrij transparant ingedeeld, ik kan precies zien wat ze inhouden aan kosten en dat is allemaal vrij overzichtelijk te zien. Ik vond dat mijn vorige 'beheerder' veel te veel inhield voor mijn gevoel en dat ze te veel aan mij verdienden. Hier krijg ik het gevoel dat ik zelf nog een heel klein beetje de regie in handen heb. Natuurlijk verdiend mijn huidige 'beheerder' nog genoeg aan mij maar het voelt gewoon anders. (en ik kan niet uitleggen waarom dat zo is)

Ik denk dat dit komt omdat de beleggingsrekening is gekoppeld aan het internetbankieren, zodra je inlogt om je bankrekening te bekijken kun je ook even snel de beleggingsrekening bekijken. Je hebt meer overzicht over je eigen geld.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten