woensdag 23 december 2015

Aflossingsmotivatie verhogen

Ik ben, sinds ik mijn hutje in 2014 heb gekocht gelijk gaan aflossen. In 2015 is me dat ook gelukt en kon ik al €3000,- aflossen. Het plan was en is nog steeds om in de 20 jaar dat de hypotheek vast staat €20.000 euro af te lossen, ik heb dus een vliegende start gemaakt. (in dit geval is meer altijd goed)

Nu wil ik graag de bedragen gaan bijhouden die ik aflos, nu kan ik dat heel makkelijk onder elkaar op typen in excel maar ik wil mezelf ook laten zien hoeveel ik door elke aflossing minder ga betalen. Ik wil mezelf de WINST van het aflossen laten zien zodat ik nog meer gemotiveerd raak.

Weet iemand of er hier een programmaatje voor is zodat ik dit duidelijk aan mezelf kan laten zien.

5 opmerkingen:

  1. Ik heb geen idee of daar een tool voor is, ik doe het ook zelf via Excel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik noteer alle aflossingen en het nieuwe maandbedrag. Zo zie ik steeds wat het verschil is, wat ik vervolgens weer om kan rekenen naar 'over 25 jaar', de periode dat mijn hypotheek (of in ieder geval mijn recht op aftrek) nog loopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er zijn veel rekentools te vinden op www.berekenhet.nl. Ook voor hypotheken. MIsschien dat daar de berekening tussen zit die je zoekt.
    BespaarBalans / www.bespaarbalans.nl

    BeantwoordenVerwijderen