woensdag 16 december 2015

Ruggegraat

Ik heb hem vandaag even niet, ben gisteren door mijn rug gegaan. Ondanks het feit dat ik toch mobiel ben krijg ik her en der pijnlijke pijnscheuten om mij eraan te herinneren dat ik er toch echt door heen ben gegaan.

Het gebeurde gistermiddag, ik werkte in de publieke balie en het liep lekker door, ik was alleen omdat de anderen pauze hadden en het in principe op dat tijdstip makkelijk moet kunnen. Ik stond op, draaide op een rare manier richting links en ik wist het al voordat de pijnscheut door mijn hele rug knalde. Ik hoopte nog dat het lag aan het feit dat ik gewoon een rare beweging had gemaakt maar helaas bleek dat niet het geval. Het ging daarna wel maar op het moment dat ik pauze had en richting de kantine liep was er weer een pijnlijk moment en toen wist ik het, dat zit niet goed.

Ik heb de rest van de middag gewoon rustig afgemaakt, je moet immers blijven bewegen maar eenmaal thuis gekomen ben ik toch even gaan zitten. De rugspieren waren zo gespannen dat ik even tot rust moest komen. Fout natuurlijk, ik weet het maar het was even nodig. Na een half uurtje ben ik weer opgestaan en heb mijn eten gekookt. Een lekker warm pitabroodje met rosbief, sla en mayo.

 Ik voelde dat de hele rug stijf werd en ben dus oefeningen gaan doen die weliswaar pijnlijk waren en zijn maar ik moet tot nu toe zeggen dat het me heel erg mee valt. De rug is pijnlijk bij sommige bewegingen maar de nachtrust heeft het goed gedaan.

Vanochtend rustig aan gedaan, de keuken schoongemaakt voor zover dat mogelijk was met die rug maar  nu even eerst tot rust komen en een blogje schrijven.

Ik heb vanmiddag een afspraak met mijn tandarts, je weet wel diegene die even tussen neus en lippen door zei dat de alleenstaande (goede) kiezen eigenlijk wel getrokken moesten worden omdat ze zo alleen stonden. (ben er nog boos over) Hij meldde dit nadat ik alle behandelingen had gehad vwb mijn tandvlees, verstandskiezen enz. en er voor het eerst een controle was die niets aan het licht bracht. Ik was en ben nog steeds laaiend daarover. Als er vanmiddag weer wat gebeurt ga ik op zoek naar een andere tandarts.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten