zaterdag 17 oktober 2015

Extra aflossing Hypotheek

Afgelopen september heb ik er maar eens een mailtje aan gewaagd om te vragen hoe de procedure is als ik een extra aflossing wilde doen. Ik kreeg netjes binnen een week antwoord terug. Ik moest via de site een formulier downloaden, deze invullen en opsturen. Ik zou dan vervolgens een brief krijgen met daarin de volledige procedure.  Ik krabde mezelf nog eens achter de oren om zoveel rompslomp maar goed ze krijgen zoals ze het hebben willen.

Formulier vorige week maar eens gedownload en wilde hem al via de mail opsturen maar toen ik zag dat er ook een handtekening van mij op moest, wel potjandorie dat wordt dus toch opsturen. Ik heb de brief gedownload, op het werk uitgeprint, thuis ingevuld en vervolgens op een rustig moment op het werk gescand en alsnog via de mail naar de hypotheekverstrekker gestuurd. Wat een bureaucratie zeg, kan men mij dat niet gewoon via de mail uitleggen. Ik krijg het gevoel dat ze niet willen dat ik extra aflos. Lekker puh, doe ik eigenwijs toch.

Ach, misschien is het omdat dit allereerste keer is. Ik ben van plan om toch extra te gaan aflossen als ik het financieel kan bolwerken. Dit jaar zit het me gelukkig mee, kreeg extra geld terug van de belasting, de maandelijkse 'donatie' van de overheid wordt elke keer als ik het niet nodig heb weggezet en gebruikt voor de extra aflossing. Dit alles bij elkaar resulteerde in een bedrag van €3000,00 euro die ik extra kan en ga aflossen op mijn hypotheek.

De planning is dat ik elk jaar zo'n €1000,00 euro extra wil aflossen. Ik heb mijn hypotheek voor 20 jaar laten vastzetten omdat ik van regelmatigheid hou. Ik wil weten waar ik aan toe ben, ik wil niet elk jaar in de stress zitten wat ik nu allemaal weer moet uitzoeken/doen vwb de beste optie ivm met mijn hypotheek. Ik hoop dus dat ik na twintig jaar op z'n minst €20.000 euro extra heb afgelost en dit jaar heb ik dus (daarmee) een vliegende start gemaakt. Ik hoop dat dit vaker gaat gebeuren. Dat maandelijkse bedrag naar beneden zien gaan is, denk ik een hele leuke gewaarwording.

3 opmerkingen:

  1. Dan gaat het bij onze hypotheek verstrekker een stuk makkelijker, ga naar de website, klikt de optie extra aflossing aan, geef aan hoeveel je wil aflossen dan krijg je een ideal optie, bank selecteren en betalen.
    binnen een paar sec een mail dat de extra aflossing ontvangen is en de eerst volgende maand gaan dan de lasten naar beneden.

    Eurootje
    Isse simpel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat wil ik ook....ik wacht nog maar even de 'brief' af hoe het gaat/moet misschien is een tweede keer makkelijker.

      Verwijderen
  2. Van harte met de eerste extra aflossing en succes :D Aflossen in verslavend ;)

    BeantwoordenVerwijderen