zaterdag 24 oktober 2015

Weggeefkast

Sinds kort staat er op mijn werk een Weggeefkast, dit is een initiatief van TV Gelderland en bestaat uit iets heel simpels namelijk alleen een kast. (in de kleuren van TV Gelderland)

In deze kast kunnen mensen spullen achterlaten die men niet meer wil hebben of wat ze niet meer nodig hebben. Hij staat een beetje achteraf alsof wij niet goed weten wat we hier mee aan moeten maar heel langzaamaan begint hij toch wat voller te worden.

Ik moet eerlijk bekennen, ik maak er ook gebruik van, er lagen een aantal pakketjes met verftubes in en die had ik net nodig voor een knutselkunstwerk voor een van mijn jubilerende collega's. Een andere collega gebruikte de tubes voor een knutselmiddag met haar kids. Vorige week stonden er ineens een zevental oude bussen in. Deze zijn inmiddels al behoorlijk uitgedund maw ze zijn dus meegenomen door bezoekers. Boeken en DVD's vinden ook gretig aftrek.

Afgelopen donderdag was ik bezig met het doorzoeken van achtergelaten spullen oftewel gevonden voorwerpen. Dit doen we zo eens in de zoveel tijd, spullen waarvan we niet zeker weten of deze er al een paar maanden/weken liggen laten we liggen in de hoop dat de eigenaar ooit nog eens langs komt.

We proberen altijd de eigenaar weer op te sporen en sturen dan een bericht of we bellen, dat wil helaas niet altijd zeggen dat het voorwerp dan ook wordt opgehaald. Vreemd genoeg zitten daar ook een hoop mobieltjes bij, hetzelfde geld voor fietssleutels en autosleutels. Ik denk dan heb je die niet direct weer nodig om thuis te komen maar desondanks vinden/krijgen we ze bij de bosjes.

In ieder geval is er nu dus de Weggeefkast, samen met een collega besloot ik om de aanwezige barbiepoppen in de gevonden voorwerpen aan de kast te 'doneren'. Het was zonde om ze weg te gooien, ze zagen er nog goed uit afgezien van hun haar, dat stond alle kanten op. Er was ook een barbiepop met knalroze benen. Het schijnt tegenwoordig ook zo te zijn dat bij de barbie's hun ledematen kunnen worden verwisseld. Er zat ook een vreemd paars gekleurde My Little Pony bij, die was nog heel mooi en ook die hebben we erbij gezet.

Ik vind het een goed idee zo'n weggeefkast, ik hoop alleen dat ze het wat tijd gunnen om het publiek er aan te laten wennen. Ik ben benieuwd of er het ea uit is gehaald dit weekend.


1 opmerking:

  1. Leuk idee zo'n weggeefkast soms zijn er toch dingen zonde om weg te gooien en dan heeft er een ander nog wel iets aan.
    Zo zie je ook steeds meer weggeefgroepen op fb daar zie je soms de leukste dingen zeker voor kinderen, kleding, speelgoed ect
    Maar zo'n kast op het werk is ook een idee.

    BeantwoordenVerwijderen