zondag 11 oktober 2015

Insecten eten

Afgelopen zaterdag moest ik werken tijdens een groot kinderboekenfeest, er was van alles te doen. Het begon om 12.00 en eindigde om 17.00. Het was volgens mij wel een geslaagd kinderboekenfeest, het geluid was werkelijk oorverdovend op sommige momenten.

Ik snap het werkelijk nooit, kinderen die op nog geen twee meter van elkaar staan moeten blijkbaar elkaar helemaal doof schreeuwen. Soms zeg ik wel eens 'In China hebben ze je nu ook gehoord' en dan wordt er met grote ogen naar me gekeken alsof men totaal niet in de gaten heeft waarom dat zo is.

Desondanks genoot ik op mijn manier toch wel. (ben een zeer introvert mens) Ik hoefde gelukkig niet in het hol van de leeuw te werken dus oordopjes waren nog net niet nodig. Ik hoorde van collega's dat er insecten werden uitgedeeld in de hoek waar ook de cupcakes werden versierd. Op een rustig moment aan het eind van de middag zag ik mijn kans schoon. Ik seinde mijn collega in dat ze heel even alleen de balie moest bemannen en daar ging ik.

Wat lag er daar op mij te wachten, een sprinkhaan, een meelworm en een krekel. Er was niet zo heel veel animo meer voor, het meeste was weg maar de meelwormen en krekels lagen er nog. Ik heb het gedaan, ik heb insecten gegeten. Een hele meelworm, een hele krekel en een gedeelte van een sprinkhaan (het enige wat er nog lag was z'n kont) Het smaakte naar helemaal niets, het was droog en het viel bij de eerste kauwbeweging uit elkaar.



Ik denk dat ik deze ervaring het beste kan omschrijven als het volgende, ken je dat rode velletje die wel eens om een pinda heen zit, nou zo smaakt het. Dat velletje blijft zo lekker achter in je keel hangen, daar smaakt het naar, beetje noot-achtige smaak maar toch ook weer niet. Gelukkig bood de collega die daar in de buurt rondliep mij snel wat frisdrank aan, ik had het niet nodig vwb smaak maar om de kriebel in mijn keel weg te halen. 

Dat kan ik dus weer van mijn 'bucketlist' afschrijven, ik heb er geen een maar als ik hem toch had dan zou dit erop gestaan hebben. 

1 opmerking:

  1. Stoer hoor!! Staat ook nog op mijn lijstje dat ik ooit wil hebben gedaan ;)

    BeantwoordenVerwijderen