woensdag 24 juni 2015

Teruggave Zorgtoeslag 2014

Gisteren kwam ik na het werk thuis, haalde de post uit de brievenbus en daar was zo'n envelop, zo'n je-weet-wel envelop. Ik zuchtte al diep, wat nu dan weer, wat moeten ze van me, hoeveel en waarvoor moet ik nu betalen, zou ik iets vergeten zijn bij de aangifte en moet ik nu ineens bijbetalen, in vijf minuten had ik elk doemscenario al bedacht. (ik ben daar zo goed, joh!)

Ik las de brief en geloofde mijn ogen niet, ik krijg €493,00 euro terug omdat zij mijn zorgtoeslag niet goed hebben berekend over 2014. Ik snap er nog steeds niet van en ben een beetje huiverig. Ik had vorig jaar het enorme bedrag van €6,00 per maand aan zorgtoeslag. Het jaar 2013  had ik ongeveer €25,00 euro per maand aan zorgtoeslag en vond het al zo raar dat ik ineens zoveel naar beneden was gegaan. Ik heb er destijds niets mee gedaan omdat ik dacht dat dit kwam door allerlei belastingtechnische veranderingen maar blijkbaar is er toch iets niet goed gegaan aan hun kant.

Dit jaar heb ik helemaal geen toeslag meer en sinds gisteren snap ik daar nu helemaal niets meer van. Ik denk dat als ik het geld krijg (iets in mij gelooft het nog steeds niet) dat ik het dan voorlopig maar even apart zet, je weet immers maar nooit. Mochten ze het terugvorderen dan heb ik het in ieder geval al klaar staan, zo niet dan is dat weer een mooie extra storting op de rekening van de hypotheekaflossing, dacht ik zo.

Terwijl ik dit stukkie typ kijk ik nogmaals de brief na, heb ik het echt wel goed gelezen....het hele vreemde aan de zaak is ook de dagtekening van de brief, die is namelijk 3 JULI 2015...de belasting kan dus tegenwoordig ook in de toekomst kijken. Ik wacht af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten