maandag 22 juni 2015

Druk door mezelf

Afgelopen week ben ik mezelf helemaal voorbij gelopen (heb niet eens hallo tegen mezelf gezegd) en dat is helemaal mijn eigen schuld. Ik heb me teveel op mijn hals gehaald. Er werd gevraagd of ik woensdagmiddag extra kon werken, ze zaten echt omhoog en ik heb ja gezegd. Ik had van alles gepland die dag omdat ik bijna fulltime werk moet je een keer ergens je huishouden doen en dat is dan meestal op mijn vrije woensdag.

Ik had nu alles in de ochtend gepropt maar ik moest halverwege diezelfde ochtend ook nog naar de tandarts ivm controle. Ik verschoonde mijn bed, draaide een wasje, hing deze op en toog naar de afspraak. Daar kwam ik helemaal boos van terug en daarna kwam er niet zo heel veel meer uit mijn handen. (zie vorige blogpost)

De donderdag was een normale dag met dien verstande dat ik door een miscommunicatie niet op tijd werd afgelost door een collega en ik tussen de middag mijn brood snel naar binnen moest proppen. Ik zag die dag ook nog een mooie brocante tafel staan op mark.plaats waar ik wel interesse in had. Ik heb een bod gedaan en dat was het dan. Ik dacht er verder niet meer aan, het was zo'n laag bod dat ik niet dacht daar enige reactie op te krijgen.

De vrijdag was weer apart, ik zou eerder naar huis kunnen omdat ik dus de woensdagmiddag extra had gewerkt. Ik heb die mogelijkheid gelijk aangepakt, direct uit werk boodschappen gedaan en daarna richting huis gegaan.

Ik kwam erachter dat mijn voorraadkast in de schuur gevaarlijk aan het overhellen was. Hij stond altijd strak tegen de muur maar nu kwam hij steeds meer naar voren. Ik heb hem leeg gepakt en 6 gaten geboord om hem aan de muur vast te zetten, hij staat nu weer superstrak en stevig tegen de muur aan, die komt niet meer naar voren.

Aansluitend ben ik begonnen met het voegen van mijn open haard, wat een werk zeg. Ik had al eerder deze maand de open haard geverfd omdat ik de zwarte kleur niet mooi vond. Ik kwam erachter dat de voegen wel heel erg diep waren en doordat de haard nu ipv van zwart wit werd zag je de diepe gaten in de voegen met als resultaat dat het net leek of het zwart er doorheen kwam. Ik heb bij de Action easy fix voegmiddel gehaald en nu is de haard zo goed als af. Het grootste gedeelte is gedaan maar omdat het zo'n gepriegel is wordt je daar erg moe van, vooral omdat je er op je knieƫn bij moet zitten. Het betekent dat ik elke keer wat doe, de laatste keer ging ik iets te lang door en trilden op het eind mijn benen van de inspanning. Even ter info, het is niet een echte open haard, er zit een elektrische in, er stond daar vroeger een gaskachel maar de vorige bewoner heeft deze verwijderd en er een elektrische ingezet.

Vrijdagavond kreeg ik een mailtje dat mijn belachelijke lage bod op de tafel was geaccepteerd en of ik de tafel de volgende dag al kon ophalen. Gelijk gereageerd, de tafel kon de volgende dag om 16.00 worden opgehaald.

Zaterdagochtend eerst naar de markt en s'middags op weg om de tafel op te halen. Het enige probleem was nu dat ik ineens in het bezit was van twee salontafels. Wat te doen ! Diezelfde dag mijn eigen salontafel op mark.plaats en Face.book gezet en s'avonds was ik hem al kwijt met een winst van €10,00 tov de andere tafel die ik had gekocht.

De nieuw gekochte tafel had echter een ruw geschuurde tafelblad dus toog ik naar de bouwmarkt om meubellak te halen en nog diezelfde avond heb ik het tafelblad twee keer in de lak gezet. (1 keer om 19.00 en de 2e keer om 22.00)  Ik weet nog niet precies wat, hoe ik dat tafelblad ga verven maar voor nu is hij in ieder geval beschermt met 2 lagen lak, die schuur ik wel weer op als ik hem ga verven.

Dus afgelopen zondagmiddag was ik moe, moe van de week waarin ik mezelf wel heel veel druk oplegde en veel te veel werk deed en aannam. De komende week laat ik de boel even de boel en laad ik mijn tank weer op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten