donderdag 25 juni 2015

Overstappen

Morgen is de dag dat ik overstap van telefoonprovider. Ik ben benieuwd, ik krijg daadwerkelijk nu een smartphone. Ik kreeg hem bij het abonnement dat ik nam, het interesseerde me niet zo heel erg welk merk hij zou zijn als hij maar heel zou blijven maw het moet er een zijn die stevig is. Het is een LG L70 geworden en ik vond hem er niet heel stevig uit zien dus dat was meteen een mooi excuus om gelijk maar een nieuwe beschermhoes te kopen.

Komende dinsdag stap ik over met mijn TV, ik had al jaren KPN digitenne. Ik had ook al jaren discussies met hun (klanten)service, die ik werkelijk beroerd vond en nog steeds vindt. De reden van het overstappen is dat Digitenne zo langzamerhand duurder en duurder wordt, de laatste verhoging was de druppel die de emmer deed overlopen. Ik had slecht beeld (ik wist precies wanneer er slecht weer opkomst was, het beeld werd knudde). Ik had bovendien niet eens zo heel zenders dus ik dacht, nu of nooit. De reden dat ik bleef was het goedkope tarief maar nu dat niet eens zo veel meer scheelt met anderen dacht, laat ik het nu maar doen.

Ik heb alles ondergebracht bij 1 provider en dat scheelt me welgeteld €1,50 per maand. (duurder) Ik krijg daarvoor interactieve tv, een nieuwe telefoon (was nodig) en mobiel internet (nog nooit eerder gehad) op diezelfde nieuwe smart-telefoon.

Ik heb niet zo heel goede ervaringen met overstappen dus ik ben heel benieuwd wat er nu allemaal misgaat. Ik ben er zo een die altijd uitgaat van een worst-case-scenario. Ach, morgen eerst maar eens de telefoon en as dinsdag de volgende hobbel, het installeren van interactieve TV. Ik heb gelukkig alles (tenminste dat denk ik) in huis dus dat is in ieder geval al goed verlopen.

Ik las in het boekje dat erbij is geleverd dat ik aantal codes per brief zou krijgen, niet gekregen maar toen herinnerde ik me dat ze me een mail hadden gestuurd waar een aantal codes in staan. Ik neem aan dat men die bedoelt. Ik heb geen monteur besteld, eerst maar eens zelf proberen, bellen voor een afspraak kan altijd nog.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten