woensdag 1 april 2015

Klusjes in/rondom huis

Ik ben druk met alles en ook weer niets, ik wil zoveel tegelijk dat ik mezelf af en toe vermanend moet toespreken. Je kunt immers niet alles tegelijk doen en/of kopen, dit moet wel met beleid. Afgelopen week heb ik het laatste klapraampje voorzien van tochtstrips die ik nog had liggen en zo klus ik elke keer een klein beetje.

Ik liep vanmiddag in een bouwmarkt en zag al weer van alles wat mij wel handig leek maar ik heb met mezelf afgesproken eerst de leidingen bij de cv ketel isoleren en dan weer verder kijken. De leidingen heb ik al gedeeltelijk voorzien van buizenisolatie maar dat moet nog geplakt worden en enkele 'moeilijke' stukjes moeten nog gedaan worden.

Toch stond ik bij het hout te kijken omdat ik een buitendeur heb waar de vorige bewoners aan de binnenkant heel mooi het kattenluikje hebben dicht gemaakt maar aan de buitenkant ik tegen kaal hout aankijk, bleghhh. Het is bovendien niet goed voor de deur, dat hout rot dan eerder weg.

Ik heb vervolgens advies ingewonnen bij een medewerker, welk hout nu het beste te gebruiken is en die liep direct naar het houtafval en trok er een grote plank uit. 'Dit hout moet u hebben, hoe groot wilt u het hebben' Hij sneed het netjes voor mij op maat en toen ik vervolgens vroeg wat ik bij de kassa moest zeggen meldde hij dat dit service betrof en ik niets hoefde af te rekenen.

Thuis gekomen toog ik gelijk naar de desbetreffende deur en tot mijn grote blijdschap waren de afmetingen van het stukkie hout helemaal in orde. Eenmaal in de schuur heb ik nu eerst een kant in de grondverf gezet. Ik had de verfblik nog niet open of ik had al een vlek op mijn winterjas zitten, tja wie doet dan ook zo stom en trekt niet even een andere jas/trui aan.(juffertje ongeduld, het moet nu en het moet direct.. zucht..)

Gatverdarrie...nee he. Ik meteen aan de slag met ossengal maar helaas, ik heb nogmaals ossengal erop/erin gewreven en nu draait de wasmachine, hopelijk komt het er grotendeels uit. Ik moet nu alleen op zoek naar een tijdelijke vervanger omdat ik vanavond de deur nog uit moet en die winterjas dan nog echt niet droog is.

Deze week de andere kant van het stukkie hout in de grondverf zetten en dan trek dan wel weer een oude jas aan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten