maandag 2 maart 2015

Eettafel besteld

Eindelijk heb ik een eettafel besteld, zit nu al 4 maanden zonder, de vorige was te groot om hier naartoe mee te verhuizen dus die heb ik via Marktplaats verkocht.

Ik zocht een niet al te grote witte tafel en die heb ik nu eindelijk gevonden, na lang wikken en wegen toch maar besteld. Hij kostte €295,00 euro en dan heb ik nog niet eens de stoelen, dus wel een tafel maar geen stoelen om aan te schuiven. Gelukkig duurt het even voordat die tafel er is want de levertijd is 9 a 10 weken....zucht. De stoelen die ik zoek zijn echter niet zo duur, heb er wat gezien bij de Kwantum en tegen de tijd dat de tafel er is zal ik daar zeer zeker gaan kijken.

Ik heb ook via Marktplaats naar de juiste tafel gezocht maar ondanks het feit dat ik diverse adresjes heb bezocht kon geen van de tafels me bekoren maar bij deze, ik zag hem op internet en was op slag verliefd nou dan weet je het wel. Ik moest hem hebben maar bij grotere bedragen heb ik als stelregel slaap er eerst maar eens een paar dagen over en beslis dan of je het toch nog steeds wilt hebben.

Over het algemeen lukt het me met deze stelregel grote impulsaankopen te vermijden en soms heeft dat als resultaat dat ik het niet koop omdat ik me later realiseer dat ik me in het moment heb laten meeslepen.

Wat zijn jullie manieren om impulsaankopen te vermijden ?

1 opmerking:

  1. Voor de boodschappen gebruik ik .. een boodschappenlijstje. Dat helpt me enorm als ik moe ben en niet meer kan beslissen of we morgen appels of peren moeten eten. Als het niet op het lijstje staat, dan eten we het niet. Meestal. Want ik kan me niet altijd beheersen, maar het houdt me een beetje in toom.

    Verder denk ik steeds vaker: moet ik dit kopen of kan ik het lenen/maken/niet-kopen.

    BeantwoordenVerwijderen