zaterdag 7 maart 2015

Boodschappen Budget

Ik had mezelf een boodschappen budget van €120,00 per maand gegeven. Ik weet ongeveer wel wat ik besteedt per maand maar wilde dit nu dan toch eens goed gaan bijhouden. (alhoewel goed) Ik bewaarde netjes de bonnetjes en noteerde dat in een eigen gemaakte simpel excel bestandje. Januari was een sof, ik vergat het constant of ik kon het bonnetje nergens meer weer vinden maar afgelopen februari ging het dan toch van een leien dakje. (januari heb ik dus maar niet serieus laten meetellen)

Tot mijn grote schrik zat ik er RUIM boven, hoe kan dit nou. Oh, wacht even, ik had wat extra 'dingetjes' gekocht nl. treinkaartjes bij de Kruidvat waar ik pas in April gebruik van maak en opzetborstels voor de electrische tandenborstel. Ik moet van die Sonicare Air borstels hebben en die zijn schrikbarend duur, dus als iemand nog een goedkoop (web)adres weet mail het even. Ik heb ze nu bij een onderdelen huis gekocht, het zijn niet de echte maar namaak maar die gaan net zo goed en lang mee als de echte. Ik kocht er 4 voor €12,99 dat is nog steeds een rib uit mijn lijf maar voorlopig zijn dat tot nu toch de goedkoopste die ik kon vinden.

Ik had ook een foutje gemaakt met de weken, februari had bij mij 5 weekboodschap momenten, dat bleek ik dus ook nog te moeten corrigeren. De laatste weekboodschappen was gedaan net na mijn salarisstorting dus die moest al bij de volgende maand geboekt worden. Ik kwam zo netjes uit op €117,00 in de maand februari en gedurende die maand had ik ook nog aardig wat supermarkt aanbiedingen van artikelen die ik regelmatig gebruik op de kop weten te tikken dus al met al was ik een tevreden mens. Februari heeft echter wat minder dagen dus de volgende maand zullen we het zeker weten of ik redelijk binnen mijn budget weet te blijven.

Ik heb mezelf een boodschappenbudget van ong. €30,00 per week gesteld en een weekbedrag van €40,00 van dat laatste bedrag probeer ik dan alles te doen. Kapper, cadeautjes en soms nog wat extra boodschapjes, kortom allerlei diverse kleine betalingen. Ik kom daar redelijk mee uit, ik hoef zelden bij te pinnen en beperk dus mijn pin momenten dus tot die ene keer dat ik in supermarkt sta en het moment dat ik het weekbedrag pin.

Ik had het vrij besteedbare weekbedrag al jaren op €50,00 per week maar daar bleek ik geld aan over te houden dus waarom niet een keer minder pinnen dacht ik, zo gezegd zo gedaan en met €40,00 per week kom ik over het algemeen ook goed uit. Dat scheelt me dus weer €10,00 per week wat betekent dat ik per jaar zo'n €500,00 minder pin. Alle kleine beetjes helpen.

2 opmerkingen:

  1. Vervoerskosten zit dat in je boodschappenbudget? Bij mij zit dat in vaste lasten. Alles ook de parkeerkosten en benzinekosten en en.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, zit niet in budget boodschappen. Dit zit in mijn postje diversen, dat zijn kosten die niet elke week/maand voorkomen. Benzine heeft bijvoorbeeld zijn eigen budget of liever gezegd daar is geen budget voor, dat noteer ik gewoon.

    BeantwoordenVerwijderen