maandag 29 augustus 2022

Nieuw dekbed

 Het 4 seizoenen dekbed dat ik nu heb is oud, heel oud en dan bedoel ik heeeeel erg oud en wordt nu ook wel heel erg dun. Ik ben dus op zoek gegaan naar een nieuwe 4 seizoenen dekbed. Vroeg naar bed in de komende winter is het devies om gas en stroom uit te sparen. 😀 (als ik er zo over nadenk vindt ik dat helemaal niet erg) 

Het dekbed dat ik heb is zo oud dat de afmetingen niet eens meer te zijn verkrijgen namelijk 160x180. Het krult helemaal om aan de zijkanten en is daar ook helemaal verkleurd en dat krijg ik ook niet meer schoon. Ik heb me rotgezocht naar zo'n dekbed maar helaas niet te verkrijgen maar toen bedacht ik ineens dat die afmetingen er misschien wel helemaal nooit waren en dat mijn dekbed gekrompen is doordat ik het wel eens in de wasmachine heb gegooid en/of vanwege de ouderdom. 

Ik moest het dekbed wel handmatig opmeten want een labeltje was nergens meer te vinden. De dekbedhoesen zijn 200x200 dus ik heb maar beslist dat mijn dekbed dan  ook maar zo groot moet zijn. Dat kan ook wel kloppen want als mijn huidige dekbed op mijn bed ligt heb ik nog ruimte over in het dekbedhoes.

Het moet wel een synthetische zijn want ik ben zo allergisch als de pest dus dons of iets dierlijks is uitgesloten. Anti-allergisch oftewel synthetisch moet het zijn.

Vreemd genoeg kwam ik bij de H.ema uit, uitstekende reviews en een retegoede prijs. €45 voor een 200x200 4 seizoenen dekbed en dan is de inhoud ook nog eens gemaakt van gerecylde petflessen. 

Eenmaal gekocht en op mijn bed gelegd vond ik hem (zomerversie) wel heel licht aanvoelen maar dat bleek geen enkel probleem want het was heerlijk warm onder het nieuwe dekbed. Ik denk dat ik de komende winter warmpjes bij lig. 


5 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk om strakjes als het kouder om lekker op tijd naar bed onder je nieuwe dikke dekbed te kruipen. Je brengt me wel op een idee, hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was echt nodig, dat oude dekbed was werkelijk niet meer om aan te zien.

      Verwijderen
  2. Niets lekkerder dan een fijn warm bed als het strak kouder wordt! Wij hebben dekbedden gevuld met Texels schapenwol, diervriendelijk en ook heerlijk warm!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk he! ik kan niet tegen dons maar nieuwe dekbedden zijn heerlijk luchtig, warm en dik.

      Verwijderen
  3. Ik kan wel tegen dons, maar als je een keer hebt gezien hoe ze de dons van de kuikentjes plukken dan hoef je niet meer! Daarom schapenwol, die schapen vinden het wél lekker om van hun dikke vacht verlost te worden!

    BeantwoordenVerwijderen