donderdag 25 augustus 2022

Vakantie 2022

 Sinds 15 augustus heb ik vakantie, het thema deze vakantie is zwemmen, fietsen en lunchen. Wanneer het weer het toelaat ga ik s'ochtends zwemmen. (maw dus bijna elke ochtend ivm het mooie weer) Daarna wordt een brasserie uitgezocht in een plaatsje op fietsafstand (varierend van 30 min tot 60 minuten fietsen) van mijn woonplaats en daar fiets ik dan naar toe. Met de e-bike is het zeer relaxed fietsen en met het mooie weer is het genieten. 

Ik kies de lunchgelegenheid op basis van foto's op internet en op basis van reviews. Het brengt me soms op plaatsen waarvan ik denk 'waar ben ik nu dan weer beland' maar tot nu toe zijn ze allemaal goed. 

Vorige week belandde ik toch wel bij de vreemdste tot nu toe, het was een brasserie midden op een industrieterrein. Op de fiets dacht ik, wat is dit dan nu weer maar ik heb toch doorgezet en nam plaats op het terras. Het zat naast een autowasstraat en tegenover een groot recylingstation. Je zou denken dat stinkt toch maar niets van dit alles en het eten was heel veel en heel goed. Dat was ook te zien aan de groepen bouwvakkers die er zaten. De prijs was eveneens goed te doen. 

Vlak voor de vakantie heb ik een telefoonhouder voor op de fiets gekocht en dat is werkelijk een uitkomst. Ik zoek dan voor de lunch een leuke brasserie/restaurant op de telefoon, toetst op de knop route eronder, drukt op start en hupsakee daar ga je. Inmiddels ben ik wezen eten bij een eetgelegenheid pal naast een lokaal vliegveldje. Je kon de kleine toestellen bijna aanraken die langs het restaurant heen taxieden. Tevens werden er regelmatig parachutisten gedropt. Ook keer op een industrieterrein, zoals ik meldde. 

Ik heb het geluk dat ik midden op de Veluwe woon en dus schitterende fietsroutes in de buurt heb. Soms fietste ik ergens en dacht ik, ik kan dus nu ook gewoon een wolf tegenkomen. Ze wonen hier inmiddels al weer een paar jaar. Wolven zijn echter banger voor ons dan wij voor hun dus dat zal zo'n vaart niet lopen. Bovendien zijn het ook geen liefhebbers van de zon en neigt hun voorkeur naar zonsopgang en ondergang.

Het is nu bijna het eind van de tweede week en ik heb al zo'n 300 km gefietst. Ik fiets nu met de e-bike voor mijn plezier. Eerder fietste ik ook wel maar altijd met een plan. Ik fietste omdat ik ergens naar toe moest maar nu, geniet ik van het fietsen. Het is zo relaxed fietsen met een e-bike. 

2 opmerkingen:

  1. Die telefoonhouders op de fiets zijn ideaal en als je ook nog je oortjes indoet kun je de route ook nog horen. De app van fietsknoop.nl vind ik zo een wonder. De routes zijn ook nog vaak heel mooi. Ik kan hem je aanbevelen.
    https://fritsellenverhalen.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen