woensdag 4 mei 2022

Gaslucht cv ketel

 Zoals jullie weten heb ik dit jaar een nieuwe ketel gekocht, de oude was op na 13 jaar trouwe dienst. In februari werd de nieuwe geinstalleerd en bij het vertrek van de werkmannen vroeg ik nog, die gaslucht wat is daar mee.

Niets, werd er verteld we hebben nu eenmaal het gas eraf en erop gedaan dus die lucht verdwijnt wel na een paar dagen. Dat klonk logisch dus ik dacht er verder niet bij na. Enkele dagen later rook ik nog eens maar die gaslucht hing er nog steeds. Ik dacht nog dat ik weer eens juffertje ongeduld was dus wachtte ik nog maar even maar vergat het daarna. Na enkele weken wilde ik de keteldruk eens checken en deed de balkondeur open en de gaslucht kwam me tegemoet. De ketel is buiten op het balkon bevestigd anders had ik ongetwijfeld de gaslucht eerder opgemerkt. 

Contact gezocht met de installateur die de cv ketel had geplaatst maar die liet me in de steek en niet zo'n beetje ook. Het ene smoesje na het andere kreeg ik te horen waarom hij niet zo snel langs kon komen. Uiteindelijk vroeg hij toch, wanneer kan ik dan langskomen. Woensdag hele dag en anders donderdagochtend antwoorde ik. Een paar dagen later vroeg hij, is het goed als we dinsdag komen. Het antwoord dat ik gaf was kort en krachtig. NEE! 

Ik was er klaar mee, dan maar de onderhoudsmonteur deze kwam,zag en overwon. Er bleken koppelingen niet goed te zijn dicht gedraaid. De gaslucht was dezelfde dag al weg. Ik heb de onafhankelijke  installateur nog niet op de hoogte gebracht want als hij het spelletje van kop in het zand steken kan spelen kan ik dat ook. Hij hoeft ook niet onverwachts langs te komen want dan trek ik zijn onderbroek over zijn oren. De thermostaat die ik bij hem in bestelling heb (had)  staan steekt hij ook maar ergens waar de zon niet schijnt, die hoef ik ook niet meer die regel ik zelf wel ergens anders.

Je laat niet iemand die een gaslucht meld bij een ketel die je zelf hebt geinstalleerd zo lang bungelen. Levensgevaarlijk! Ik baal er zelf van dat ik hem zoveel kansen heb gegeven en niet eerder actie heb ondernomen. Les geleerd zal ik maar zeggen. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten