vrijdag 27 mei 2022

APK + grote onderhoudsbeurt

 Vorig jaar had ik alleen een APK laten uitvoeren en ik kan me niet herinneren waarom ik dat destijds heb gedaan. Het jaar daarvoor had ik een kleine onderhoudsbeurt laten doen dus dit jaar was mijn auto dan ook hoognodig aan een grote onderhoudsbeurt toe. Ik had ingecalculeerd dat dit mij ongeveer zo'n €500 zou kosten. Het is immers geen jonge blom meer en dan zijn er altijd wel wat gebreken. De auto is nu zo'n 15 jaar oud maar snort nog aardig op de weg. Dit jaar al wat meer dan vorig jaar toen hij vanwege de diverse lockdowns langere tijden stil stond. Er was immers niet veel open om naar toe te gaan. 

Er was afgesproken dat ik de auto de dag ervoor zou brengen zodat hij om 07.30 al op de brug kon staan. Echter was ik dat volledig vergeten en toen ik thuis kwam hoorde ik mijn agenda pingen met de mededeling auto wegbrengen maar dat was al te laat. Dan maar heel vroeg op...zucht! niet mijn sterkste punt. Vroeg op, geen probleem maar dan moet ik uit mijzelf wakker worden maar nu had ik de wekker maar om 07.15 gezet. Eruit gegaan, auto weggebracht en weer naar huis gewandeld en daar weer aangekomen maar ontbeten. 

Al om 12.30 werd ik gebeld en kon ik de auto ophalen. Echter had ik nog een afspraak staan dus dat werd wat later. De rekening bedroeg €305 en er waren geen grote gebreken gevonden. E.a. aan verlichting was vervangen, met name een remlicht wat altijd wel handig is om te hebben voor diegene die achter je rijden maar voor de rest was het karretje nog prima in orde. Hij kan weer een jaartje mee. 


2 opmerkingen:

  1. Wij hebben meestal pech. Vorig jaar kwamen er in ene keer onverwachte kosten bij. De auto lekte olie werd ons vertelt. In de garage waar hij altijd staat was daar niets van te merken en dit jaar was het een of ander door geroest. Ook daar hadden we niks van gemerkt. Ik denk dat we volgend jaar naar een andere garage gaan uitkijken ffffffff.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bewaar gedurende een aantal jaren de bonnen met de werkzaamheden erop. Zo kan ik zien wat ze al hebben vervangen en wat niet. (doen hun ook maar iets is beter dan niets)

      Verwijderen