woensdag 8 juni 2022

Duur weekje

 Het is tot nu toe een heel duur weekje. Afgelopen dinsdag heb ik een mooie nieuwe stoel gekocht, de stoel was afgeprijsd en ik had mijzelf 1 week gegeven om erover na te denken maar ik wilde hem nog steeds. Dus gekocht!

Ik had wat 'vakantiegeld' gekregen van mijn ouders (dat doen ze een keer in de zoveel tijd) en daar kon ik mooi deze stoel van halen en ik hield nog geld over ook nog. Hij wordt volgende week bezorgd. Dat betekent dat ik dus eerst mijn oude stoel moet verkopen. Dat zal ik via markt.plaats doen. Alles wat ik er nog voor krijg is mooi meegenomen.

Vandaag heb ik mijn duurste aankoop gedaan, een e-bike. Ik had gedurende het jaar al e.a. gespaard en ik hoopte een fiets te kopen die in de buurt van het gespaarde bedrag zou komen. Het budget zou omstreeks de €1500 zijn, mag minder maar mag ook meer als de aanbieding goed zou zijn. 

Eenmaal in de winkel besloot ik al snel voor een wat duurdere fiets te gaan. De fiets wordt eind deze maand bij mij bezorgd. De totale kosten, fiets, fietstassen, 1 jaar verzekering, giga-ketting en een accu-upgrade kostte mij €1850. Nog nooit eerder heb ik zo'n dure fiets gehad. Mijn vorige fiets, overigens normale fiets was ook een hele nieuwe fiets, ook dat was voor het eerst. Ik kreeg altijd afdankertjes en kocht ook altijd afdankertjes, daar was ik tevreden mee. Echter was ik nu toe aan wat nieuws, wat moois, een kadootje aan mijzelf. De oude fiets valt van ellende uit elkaar en is meer dan 8 jaar oud. (dag in, dag uit gebruik ik hem) Je hoort mij al van een kilometer ver aankomen, zo veel lawaai produceert dat baksel. 

De oude fiets zal ik blijven gebruiken als ik bijvoorbeeld naar het zwembad ga en de fiets ergens in het bos moet staan. Voor dat soort dingen zal ik het oude baksel voor blijven gebruiken. Tijdens het proefritje moest ik wel heel erg wennen, wat zijn die dingen snel. Ik begrijp nu waarom sommigen helmen dragen. 

Ik wil de fiets gaan gebruiken om in ieder geval in mijn zomervakantie meer te gaan fietsen. Er zijn vele leuke kleine plaatsjes hier in de buurt en die wil ik wel eens met de fiets verkennen. 

1 opmerking: