donderdag 7 oktober 2021

Gas

 Deze maand krijg ik mijn jaarafrekening en dus een inschatting wat mijn maandbedrag het komende jaar gaat worden. Ik huiver van alle horrorverhalen omtrent de gasprijs maar ik kan er niets aan veranderen dus ik wacht het maar af. 

Ik ga proberen om nog beter om te springen met mijn verwarming maar om nou in de kou te gaan zitten als het buiten vriest. De afgelopen tijd heb ik de verwarming 2 keer aangehad in de avond. Het werd te koud binnen om nog lekker op de bank te zitten en een leuke film of serie te kijken.  (of een boek te lezen)

De rest van de tijd ben ik lekker onder een fleecedeken gaan zitten. De temperatuur schommelt rond de 17 graden in huis. Wanneer de zon overdag schijnt schiet de temperatuur snel omhoog naar een graad of 18, 19. Dat is afhankelijk van hoe lang de zon schijnt. Ik hoor dat komend weekend de zon veelvuldig zou moeten schijnen dus dan kan ik de verwarming nog een paar dagen uit laten en als ik de horrorverhalen mag geloven scheelt die paar dagen al wel weer in de kosten. 

Ik ben gewoon heel nieuwsgierig naar het nieuwe maandbedrag. Wat gaan jullie doen mocht je binnenkort een jaarafrekening en dus nieuwe maandbedragen krijgen. Overstappen, hoor ik loont ook al niet meer omdat de leveranciers de welkomstbonussen schrappen. Hoe zijn jullie van plan om het gasverbruik in toom te houden. 

7 opmerkingen:

  1. ik sluit altijd een contract af voor 3 jaar, verhogingen deren me dan niet. En ik ga echt niet in de kou zitten (poly-artrose), ik stook alleen in de woonkamer. Overstappen heb ik nog nooit gedaan, ik ben tevreden met mn leverancier, ik betaal al jaren hetzelfde maandelijkse bedrag en krijg ook elk jaar een leuk bedrag terug (tuurlijk, is mn eigen geld, maar in één keer een fors bedrag terugkrijgen is best leuk).Afgelopen jaar (juli-juni) heb ik totaal 658 m3 verstookt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu vastzetten lijkt mij niet verstandig ivm de extreem hoge prijzen. Wanneer je dat hebt gedaan toen de gasprijs laag was dan ben je nu spekkoper.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. paar maanden geleden al gedaan, was niet verhoogd toen.

      Verwijderen
    2. Ja dan ben je inderdaad spekkoper. Top toch, tegen die tijd is alles weer genormaliseerd (hopelijk) en nu zit jij goed

      Verwijderen
  3. gelukkig had ik contract voor 5 jaar afgesloten. maar ik laat mij niet verkleumen in huis!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook niet maar ik denk wel 2x na. Ik kwam bijv.gisteren om 21.00 thuis en besloot geen verwarming aan te doen omdat ik even later toch naar bed zou gaan dat soort dingetjes.

      Verwijderen