woensdag 20 oktober 2021

Storing CV ketel

 Je zult het net zien, ketel helemaal gecontroleerd in september en vervolgens gaat ie stuk in oktober. Lekker dan! Ik kwam van de week thuis vanuit het werk, deed mijn jas uit, zette de kachel hoger en begon met het koken voor mijn avondmaal. Nadat ik die op had zat ik even TV te kijken voordat ik de afwas ging doen en zag tot mijn verbazing dat het nog steeds maar 16 graden binnen was vandaar dat ik het zo koud had, wat is nou!  Ik had toch een uur geleden de kachel hoger gezet waarom was het dan nu nog maar 16 graden. Maar even de radiotoren voelen, ijskoud brrrrr dat is niet goed. 

Ik naar de CV ketel toe en er knipperden een aantal lampjes en de melding C7. Wel potverdriejandubbeltjes waar is de instructie van die ketel. Aha, in de rommella in de keuken. Wat betekent die code...wil ik dat wel weten? Eerst maar eens resetten, toen ik eenmaal de instructie had gelezen om te kijken wat ik moest doen was de storing binnen no-time verholpen. Kwestie van 1 knopje indrukken, vasthouden en wachten totdat er 2 streepjes tevoorschijn kwamen en daarna kon ik het knopje weer loslaten. De ketel snorde al snel weer als vanouds, voor de zekerheid gecheckt of er wel genoeg water in de ketel zat ja, het stond nog in het groen, wat zeg ik ruim in de veilige groene zone. Dat was het euvel dus niet. 

Even op internet checken,  wat betekent C7, nou afhankelijk van welke ketel je hebt kan het een aantal dingen betekenen maar de strekking van het verhaal is dat ik dit niet zelf kan oplossen. Nou, ik heb het toch echt net zelf gedaan. Toeval? Geluk! Het schijnt dat C7 iets met de verbrandingsmotor heeft te maken of het ontstekingsmechanisme. In ieder geval doet de ketel het tot nu toe weer naar behoren, mocht het vaker voorkomen zal ik zeer zeker gaan bellen om e.a. te laten repareren. Waar heb je anders een onderhoudscontract voor.  Ik zal de ketel de komende dagen maar even in de gaten houden om te zien of de storing C7 weer terug komt. 

Tot nu toe draait hij weer goed, het wordt lekker warm als ik hem s'avonds warmer zet en vanochtend heb ik heerlijk onder een warme douche gestaan. We zullen het zien, voorlopig maar even in de gaten houden en eventueel actie ondernemen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten