zaterdag 23 oktober 2021

VVE vergadering & bijdrage

De eerste vergadering was op 9 oktober en er kwam bijna niemand opdagen. Wat is dat toch met die eigenaren. Oke, 2e vergadering uitgeschreven en dan is het geen probleem als er te weinig zijn. Dan kunnen alle beslissingen genomen worden of er nu genoeg stemmen zijn of niet. (dat is wettelijk zo geregeld)

Dit keer was de opkomst ook niet om over naar huis te schrijven, er waren maar 7 bewoners/eigenaren komen opdagen maar er waren ook een aantal volmachten afgegeven dus er was iets meer animo. Ik had die middag ook nog via de groepsapp de eigenaren erop gewezen dat er die avond een vergadering was.

We zijn er doorheen geraasd en hebben alles goedgekeurd. Het mooiste was dat men nu eindelijk ook de juiste formule voor de servicekosten heeft kunnen berekenen naar aanleiding van de splitsingsakte. We hebben 2 soorten appartementen in ons complex, de iets grootere  hebben meer stemrecht en moeten ook meer servicekosten betalen maar dat was zo minimaal dat het eigenlijk niet of nauwelijks opviel. Daar is nu verandering gekomen. Alles is opnieuw berekend, gecorrigeerd en met ingang van 1 november 2021 ga ik minder betalen namelijk €136 per maand in plaats van €150 per maand. De wat grootere appartementen gaan van €156 naar €170. 

Ik had gedacht dat men zou tegenstemmen maar omdat er weinig eigenaren aanwezig waren die een wat grotere appartement hebben is er voor gestemd. Tja, denk ik dan, dan moet je maar komen opdagen. Door deze aanpassing zijn we juridisch ingedekt voor wat betreft de juiste berekening van de servicekosten. Nu kan een nieuwe eigenaar niet ineens gaan 'klagen' dat de VVE bijdrage wel erg hoog is, het is immers gebaseerd op de officiele splitsingsakte. 

De komende 2 jaar gaan we aan de slag met de coating van de balkons, het ophangen van de brandmelders (dat wordt wettelijk verplicht dus dat moet gedaan worden) en het schilderen van de 3 hoofdingangen. Tevens laten we een kadastraal onderzoek doen naar onze grond, wat is van ons en wat is niet van ons. Een van de bewoners gaat eerst met behulp van een door ons aangevraagde kadastrale kaart kijken of het nut heeft en mocht hij concluderen dat het inderdaad verstandig is om e.a. te laten onderzoeken dan huren we alsnog het kadaster zelf in om onze grond heel precies te komen opmeten. Er wordt de komende jaren rondom ons heen nogal wat verbouwd en voordat dit problemen gaat opleveren m.b.t. onze grond laten we het opmeten/controleren. 

We deden er 1.5 uur over en dat is voor een vergadering met zoveel belangen zeer snel. Ook de voorzitter was stomverbaasd dat er voor de aanpassing van de servicekosten was gestemd maar hij had precies hetzelfde, dan moeten de eigenaren maar komen opdagen en vragen stellen zodat e.a. duidelijk zou worden. Er valt bovendien niet veel te klagen het is nu goed juridisch onderbouwd en dichtgetimmerd. 

Dezelfde week kreeg ik al de brief waarin stond dat de machtiging van de automatische incasso opnieuw moest worden afgegeven in verband met de aanpassing van de bedragen en een nieuw software programma. Al met al was het een zeer productieve week.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten