woensdag 8 september 2021

Supermarkt switch

 Toen ik hier kwam wonen haalde ik mijn wekelijkse boodschappen bij de B.oni maar switchte ik naar de blauwe supermarkt omdat ik daar meer keuze had. Ik kon ook redelijk het budget aanhouden wat ik mijzelf tot doel had gesteld. Je moet een beetje zoeken maar ook de blauwe supermarkt had een redelijke budget assortiment. Ik vulde dat dan aan met 'luxe' producten. 

Het viel mij echter op dat het laatste jaar of eigenlijk anderhalf jaar de prijzen te snel, te veel omhoog gingen. Nou gebeurt dat altijd wel maar nu werd het mij te gortig. Het budget wat ik mij ten doel had gesteld, €35 euro per week werd regelmatig, wat zeg ik vrijwel elke week overschreden. 

Ik weet bijvoorbeeld nog dat 'mijn'  leverworst €0,99 kostte en nu €1,35 of griekse yoghurt €1,05 nu ook toevallig €1,35. Die waren enkele jaren geleden een stuk goedkoper en nou weet ik ook wel uiteraard wordt alles duurder maar dit ging wel heel snel. Ook het basisassortiment werd duurder. 

Tijdens mijn vakantie ben ik eens gaan rondshoppen, de A.ldi werd bezocht en het budget zakte dramatisch. Nu kan dat een keer dus ik ging de week daarop weer terug en wederom kwam ik niet aan mijn maximum. Oke, dan krijgt mijn oude supermarkt ook een bezoekje. De week daarop werd mijn oude supermarkt bezocht, de B.oni. Ik had voor mijn doen dure producten zoals olijfolie, grote homp kaas en kippenborrelpootjes en wel potverdrie ik kwam nog niet aan mijn budget. 

Conclusie, ik verhuis weer terug naar mijn oude supermarkt. Die is dichterbij dan de A.ldi. Het scheelt ongeveer €5 per week dus €20 per maand oftewel €240 per jaar. Datgene wat ik echt uit de blauwe supermarkt wil hebben (koffie & toch die griekse yoghurt) haal ik dan daar wel. Die producten heb ik echter niet elke week op het lijstje staan dus dat kan wel. 

Conclusie, af en toe rondshoppen in de verschillende supermarkten loont. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten