woensdag 15 september 2021

Organiseren familie uitje

 Ik doe het NOOIT weer. Dat is eigenlijk de enige gedachte die ik wil uiten. Werkelijk, zo'n grote familie heb ik nou ook weer niet. Na veel heen en weer geapp over wat, waar en wanneer kwam er uiteindelijk het volgende uit. We besloten dat we naar de Orchideenhoeve gaan. Top, nooit geweest dat lijkt me wel leuk. Wie gaat dat organiseren, och dacht ik laat ik mij ook eens van de goede kant laten zien. Ik doe dat wel. (big mistake)

Eerst de datum, het grootste struikelblok. We hadden inmiddels 2 data in ons hoofd 2 en 9 oktober maar al gauw bleek dat 9 oktober beter uitkwam. Mijn broer meld op 29 augustus dat hij en zijn vrouw hun rooster nog niet weten maar dat hij het zou doorgeven zodra ze wat meer wisten. Hij zou het ook aan zijn meiden doorgeven. (volwassen vrouwen van eind 20) Mijn zus meldde dat hun gezin allemaal konden op 9 oktober. Mooi, de rest kan dan ook dus dan is het dus alleen nog even wachten op het rooster van broerlief en vrouw (en zijn meiden) Mijn broer meld ongeveer een week later dat hij en zijn vrouw kunnen op 9 oktober maar ik had nog niets gehoord van zijn meiden, zoals hij ze noemt.

Via mijn moeder kreeg ik te horen dat er vragen waren omtrent de datum en wat dan nu de planning was. Ik verbaasd, waar komt dat van. Ik wacht nog steeds op antwoord van de meiden en die geven niets door en dan heb je vragen over de planning? Waar komt dit vandaan. Maar goed dan ga ik  reserveren. Ik maak bekend dat ik ga reserveren voor 9 oktober en dat ik een groepspakket neem. Dan zijn we ineens klaar en hebben we bovendien lunch erbij incl entree. Indien bezwaar laat het weten, oke niets gehoord maar toen...nicht nr1 'ik heb later die avond nog een drive-in wat is de planning' Mijn antwoord, geen idee want ik heb nog niet gereserveerd omdat ik van jou niets hoor. Nicht nr 2. Ik moet dat nog eerst navragen op het werk en bij mijn sportvereniging. Ze hebben dus 2 weken gehad om dit te doen maar ...

Nicht 1; Ik mag alleen glutenvrij omdat ik train voor een fitnes wedstrijd en hoe laat denk je dat we weer terug zijn.' Mijn antwoord; Je hebt een eigen auto dan neem je die mee en ga je wat eerder weg. (waarom denkt ze daar zelf niet aan...zucht) Na heel veel heen en weer geappt was het plan als volgt. Nicht 1 lost het zelf op hoe ze het gaat doen dat merken we dan vanzelf wel en nicht nr 2 gaat e.a. regelen op het werk en op de sportclub en laat het z.s.m. weten. Daarna zou ik gaan reserveren.  Maandagmiddag kreeg ik het verlossende woord, nicht 2 had e.a. geregeld en gaat mee. Ik direct reserveren. 

Een groepsreservering met lunch waarvan 1 glutenvrij en een reservering voor een rolstoel voor mijn vader die wat wankelig loopt. De Hoeve mailt niet direct terug dus 2 dagen later bel ik even met de vraag of e.a. goed is aangekomen. Wat blijkt, het schijnt zo druk te zijn dat ze ons pas om 14.30 lunch aan kunnen bieden. Dit weer in de familie app gezet en gemeld, ik laat jullie z.s.m. de nieuwe planning horen, indien geen bezwaar dan doen we dit. Ik ga er niet weer om vragen of het goed is dus wanneer ik niets hoor dan plan ik definitief. 

Maar ja, dan komt het volgende probleem. Mijn ouders hebben geen corona QR code, ik vindt het ook zo stom. De papieren versie dat je bent ingeent zou toch ook voldoende moeten zijn. Met de QR code toon je alleen digitaal wat je dus ook al op papier hebt staan en in huis hebt. Ik heb in de app gezegd dat ik dit niet ga regelen en dat aan iemand anders overlaat. Daar bemoei ik me dus niet mee, ik heb mijn lesje geleerd. Arghhh, ik zou de haren uit mijn hoofd trekken als ik dit elke keer zou moeten doen. 

4 opmerkingen:

  1. Ik ben er een keer ingetrapt om een uitje naar de Efteling te regelen. Het waren speciale gratis kaarten via een oom. Je moest wel allemaal tegelijk naar binnen. Hij had ervoor gezorgd dat er bonnen waren dat iedereen een patatje, snack en drinken kon halen. Mensen reden met elkaar mee zodat de benzine kosten voor iedereen te doen waren. En nog was het een gezeur van jewelste. Of het patatje omgeruild kon worden voor een broodje. Dat het te weinig eten was. Waarom was er geen ijs. Het was te druk etc. Ook kwamen familieleden niet op de afgesproken tijd en konden we allemaal wachten, terwijl dit vooraf wel goed besproken was. Het was gelukkig een vaste datum, anders hadden we daar vast ook gedoe over gehad. nooit meer gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohh erg he. Ik doe het ook nooit weer. De datum lijkt ook bij ons redelijk vast te staan maar werkelijk wat een gedoe om niets. Het is een cadeau voor mijn ouders maar anders. Weer war geleerd, niet meer doen.

      Verwijderen
  2. wel leuk dat je het schrijft, gedeelde smart....... :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is nu zo goed als geregeld alleen sommigen van ons hebben foute cironapassen gekregen 1 ipv 2 vaccinaties....zucht.

      Verwijderen