zaterdag 28 augustus 2021

Koelkast

 Afgelopen week ergerde ik me groen en geel aan de koelkast. Hij was vies in mijn ogen. Ook stond er naar mijn mening teveel troep in en daar bedoel ik mee spullen zoals bijvoorbeeld  sausjes die over de datum waren. Weg ermee. De hele koelkast leeggehaald, lades, de glasplaten, alles eruit gehaald en direct ook de binnenkant schoongesopt. Toen ben ik gaan kijken wat blijft en wat doe ik weg. 

Ondertussen kon de koelkast weer op temperatuur komen en ik neusde door diverse flesjes, bakjes ed heen. Veel weggedaan. Ik weet het, niet helemaal economisch of milieubewust maar goed beter dat ik weg gooi dan dat het op een goeie dag zelf wegloopt uit de koelkast. 

De knoflook begon al uit te lopen en de uien die ik nog had waren helemaal uitgedroogd, nou dan weet je het wel. Ik gebruik die producten wel maar waarom moeten er nou altjjd zoveel in een verpakking zitten. Tegen de tijd dat ik ze weer gebruik na de eerste keer verrotten ze of zijn ze uitgedroogd, te zompig of krijgen ze groeistuipen. Ik kan daar nog veel mee winnen qua budget als ik toch eens leer om meerdere recepten met de gekochte producten te maken. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten