maandag 23 augustus 2021

Klusjes

 Mijn vakantie is inmiddels zijn 3e week ingegaan en ik moet zeggen, ondanks het 'knudde' weer heb ik aardig wat gedaan. De gang is voorzien van een mooie verflaag, die de helft van de muur bedekt en ik ben er zeer tevreden mee. De gang was al mooi maar met dit effect is het nog mooier geworden. 

De kledingkast heb ik ook opgeruimd en er ging 1 volle vuilniszak uit plus 7 paar schoenen. Alles is inmiddels ook al weggebracht. Uiteraard heb ik ook lekker 'genikst', veel gelezen en heerlijk overal mijn lunch genoten. In Lieren bij een theehuis genoten van een lunch met het uitzicht op een stuk boerenland wat er naast lag. Ze hadden de stoelen die kant op gedraaid zodat je lekker in de zon het landschap kon bekijken. De zwaluwen vlogen af en aan. De zon scheen die dag ook nog eens, wat wil je nog meer.

Ik heb zelf een wandpaneel gemaakt maar ben er nog niet over uit of hij blank blijft of dat het paneel een kleurtje krijgt. Voorlopig heb ik heb het paneel gelakt, nu nog een manier vinden om hem op de muur te bevestigen. Voor het eerst in mijn leven gamba's gegeten, dit was tijdens ook weer een lunch buitenshuis en ik vond het best wel lekker. Waarom ik nou nog nooit eerder gamba's had gegeten, geen idee maar goed, dit kan in ieder geval ook van mijn bucketlist worden afgestreept.

De schuur goed opgeruimd en alles naar de stort gebracht, een volle auto werd er weggebracht en ik reed in een lege weer terug. Ik dacht dat er een enorme hoeveelheid was weggebracht maar de weegbrug gaf maar 30 kilo aan. Niet veel dus qua gewicht maar wel veel qua volume. 

De vensterbank is net door mij voor de 2e keer in de verf gezet omdat de oude laag krassen bevatte, oud werd kortom het was nodig. De verf die ik daarvoor gebruik was een toevalstreffer. De verf stond in een kast gelabeld verfresten bij een bouwmarkt. Normaal €16 nu voor maar €2. Ik twijfelde nog maar besloot het toch maar mee te nemen en de kleur is precies wat ik nodig had maar bovenal wat ik wilde. 

Ik ging in eerste instantie de kast halen die ik graag wilde maar die bleek niet meer in de aanbieding te zijn dus ik besloot, dan maar ergens anders wachten op een aanbieding. Het scheelde €70 euro, nou dan wil ik nog wel even wachten of het misschien nog een keer in de aanbieding komt of dat ik hem ergens anders goedkoper kan krijgen. Momenteel bezig met vak.veil om zo'n zelfde kast via die wijze te bemachtigen. (ik kan het altijd proberen) Ik baal wel, had ik die kast nou maar eerder gekocht.

Nu de laatste week is ingegaan besef ik dat ik eigenlijk nog wel langer vakantie had gewild, ben nog niet fit  (geestelijk niet maar ook lichamelijk niet) maar wat ik wel mis is de stabiliteit van mijn werk. Vaste indeling van dag geven mij rust maar vakantie is ook heerlijk. Lekker tegenstrijdig of niet. 

De rest van de week doe ik het ook nog lekker rustig aan. Ik ga nog een keer uit lunchen, heb nog een verjaardag (moeders wordt 82) en ga samen met een collega nog naar een kringloop en aansluitend ook nog lekker lunchen. Misschien toch nog even rondkijken of ik die kast niet ergens goedkoper kan krijgen want ik wil die kast toch graag hebben. 

Al met al, het is tot nu toe een productieve vakantie geweest. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten