woensdag 4 augustus 2021

(bijna) Vakantie

 Nog heel even en ik heb 3 weken vakantie, zoals elk jaar ben ik er heel erg aan toe. Het is de afgelopen tijd druk geweest met afspraken en ik merk dat ik teveel prikkels heb ervaren. Ik ben lichamelijk moe en dan eet ik slecht, beweeg eigenlijk te weinig. Iets met vicieuze cirkel Ik hoop dat de vakantie mij uit het slop haalt. 

Net als elk jaar heb ik een lijstje gemaakt wat ik graag wil gaan doen in de vakantie, als ik dat namelijk niet niet doe ben ik 3 weken helemaal niets aan het doen en wordt ik een kluizenaar. De lijst bestaat dit jaar uit, schuur uitmesten en de troep ook daadwerkelijk wegbrengen. (terugkerend item op de lijst) de kledingkast nu eens goed uitmesten en dan bedoel ik echt rigoreus. 

De hal voorzien van een verflaagje tot halverwege, er moet wat meer leven in die hal. Tevens de planten die er stonden vervangen voor nieuwe exemplaren. De planten die er stonden en waarvan mij werd gezegd, die krijg je niet dood....je raadt het al ik heb ze wel dood gekregen. Het is ook een donkere hal dus wellicht ben ik niet helemaal schuldig aan hun voortijdig heengaan. 

In ieder geval heb ik al 3 afspraken staan, welke dagen dat worden is nog niet zeker maar ik gaa eens lekker bij familie en kennis een bakkie leut halen en hun nieuwe huisje te bewonderen, door alle corona perikelen het afgelopen jaar is dat er nog niet van gekomen. Tevens ga ik samen met een collega en dat is inmiddels een traditie geworden naar een kringloop in een andere plaats gaan en aansluitend ergens lekker te gaan lunchen. We hebben elkaar daar in echt gevonden, beide zijn we gek op de kringloop.(en lunchen)

Ook ga ik samen met mijn moeder naar de M.markt voor het halen van een nieuwe magnetron, die van hun heeft het begeven en ze wil graag dat ik mee ga om een nieuwe te halen. Ik heb besloten dat we daarna ook even naar de Intra.t gaan voor een plantje en een lekkere bak cappuccino, die is daar zo leuk versierd dat het inmiddels ook een traditie is dat ik daar in het begin van mijn vakantie naar toe ga om deze daar te nuttigen. Vreemd genoeg vindt ik daar dat de bak cappuccino het mooist versierd & aangekleed is van mijn gehele stad en ik kan je verzekeren ik heb in heel veel koffietentjes de cappuccino genuttigd maar hij nergens zo mooi als daar. Misschien wordt ik deze vakantie nog aangenaam verrast en vindt ik een koffietentje dat het nog mooier doet. 

De woonkamer een klein beetje herinrichten, afgelopen jaar heb ik de eettafel verhuisd naar de bij-kamer en daardoor heb ik nu een hele hoop ruimte erbij gekregen in de woonkamer. Ik wil een mooie open kast er neer zetten (al gezien bij Leen.b) en een nieuw vloerkleed om het stuk wat 'erbij' is gekomen wat meer bij het zitgedeelte te betrekken en ook op zoek gaan naar een nieuwe lekkere comfortabele zitstoel. Het hoeft allemaal niet tegelijk maar die kast wil ik wel hebben, mocht ik de rest tegenkomen dan zal daar zeer zeker over nagedacht worden. 

Wat ik ook wil gaan doen is overal lekker gaan lunchen, ik heb al 1 locatie op het oog maar er gaan er zeker meer volgen. Een collega van mij vroeg of ik dat wel allemaal alleen durfde, ik keek haar verbaasd aan. Tuurlijk, waarom niet ik moet toch ook eten. Ze vond het maar gek dat ik dat zomaar in mijn eentje durfde, zij deed het niet. Dat mag, iedereen zijn eigen keus maar ik doe het wel. Dineren in mijn eentje doe ik dan weer niet, vreemd maar dat vind ik net even te ver gaan. In principe zou ik dat ook gewoon kunnen en moeten doen maar iets weerhoudt me. Ach, dan laat ik het toch lekker bezorgen. Dat is ook goed. 

Vandaag nam ik het er al even lekker van, ik zocht een leuk terrasje op en bestelde letterlijk 'de mooist versierde koffie die ze hadden' Ik mocht kiezen, de koffie met salted caramel of de speculoos....ooohh welke zal ik doen. Ik koos voor de salted caramel. Afgezien van het mooie glas waarin het zat hadden ze naar mijn mening wat meer hun best kunnen doen, desalnietemin was het heel lekker hoor. Ik ga daar zeker nog een keer wat drinken maar dan neem ik de speculoos. 

2 opmerkingen: