zondag 17 maart 2019

van Analoog naar Digitaal

In december 2018 kregen mijn ouders het bericht dat Z.i.ggo gingen stoppen met het aanbieden van analoge services. Ze zitten niet eens bij die media reus dus mijn moeder raakte in de war. Wat had dit te betekenen. Ik spendeerde er een mailtje aan en de media reus verzekerde mij dat dit niet voor hun gold, ze waren immers geen klant van hun. Vreemd genoeg bleven ze mijn ouders bestoken met brieven dat ze in april 2019 zouden worden afgesloten. Afgelopen februari heb ik maar een poging tot live-chatten gedaan en daar werd mij duidelijk dat het wel degelijk gevolgen had voor hun. Wat een ongelofelijk goede service toch! (sarcastisch)

Zaterdag 9 maart toog ik samen met mijn moeder richting de winkel van die andere media reus om een alles-in-1 pakket te regelen. Er moest alleen nog een TV aan worden toegevoegd, de pc en telefoon zaten al bij die media reus dus dat kwam mooi uit. Mijn moeder was inmiddels de draad helemaal kwijt en vroeg aan de verkoopmedewerker of de beveiliging van haar SimPC er ook af kon, de arme verkoper wist niet waar ze het over had. Ik onderbrak mijn moeder en meldde dat hun daar niets mee hadden te maken en dat we dit via Zorg.saam moesten regelen en niet via de media reus. Sim-pc is software speciaal voor senioren zodat ze rustig en veilig met het internet aan de slag kunnen. (zonder dat ze hoeven op te letten dat er phishing mails en dat soort dingen binnenkomen)

Ik geef haar overigens groot gelijk want die extra service kost haar maar liefst 15 euro per maand, stelletje &^^%%$$#@ dus als dat mogelijk is gaat dat eraf. Ik moet even uitzoeken of het mogelijk is maar we gaat dat zeker proberen. Het feit dat ze een labtop heeft met simp-pc software is al beveiliging genoeg, ze heeft bovendien ook geen internetbankieren dus dat ze via die weg wordt opgelicht hoeven we niet bang voor te zijn. Ze betaald ook nog een x-bedrag aan Z.i.ggo om gebruik te maken van de analoge kabel met andere woorden ze gaan binnenkort een stuk minder per maand betalen dan dat ze nu doen.

Nu hebben mijn ouders een TV die meer dan 11 jaar oud is en dus niet geschikt voor de digitale revolutie. Ze moeten dus een andere tv en omdat ik naar mijn bescheiden mening afgelopen tijd al genoeg voor mijn ouders heb gedaan heb ik tegen mijn moeder gezegd dat ze mijn broer maar daarvoor moest inschakelen. Ze heeft hem geappt (ja, zover is ze, mijn 80-jarige moedertje) en a.s. maandag 11 maart gaan ze een nieuwe tv kopen.

Nu heb ik mijn broer al geappt met de mededeling dat wanneer de nieuwe tv voor 5 april wordt bezorgd de winkel deze maar even gewoon moet installeren op de analoge wijze en dat op 5 april de monteur van de media reus komt om e. a. digitaal te regelen. Nu maar hopen dat hij dit leest want meneer heeft wel een mobiel maar deze bij zich houden is heel wat anders. Communicatie gaat via zijn vrouw, zijn dochters die als een soort secretaresses hem moeten waarschuwen op zijn mobiel te kijken omdat meneer het vertikt deze bij zich te houden. Zucht....de digitale revolutie is nog niet bij mijn broer aangekomen.

Het is inmiddels een week later, mijn ouders zijn samen met mijn broer naar een winkel gegaan waar ze een nieuwe TV hebben gekocht die een paar dagen later netjes door de winkel is geinstalleerd. De nieuwe TV bevalt ze goed, hij is wat groter de letters zijn dus makkelijker te lezen voor hun. Nu is het afwachten op de de aansluiting wat begin april zal gebeuren. Afwachten dus.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten