zondag 24 maart 2019

Drukke maand

De afgelopen tijd en de komende tijd had en heb ik allerlei leuke en minder leuke afspraken staan. De hele maand Maart is hectisch geweest. Belastingaangifte, workshop, High Tea afspraak, formulieren invullen, afspraken maken en ga zo maar door. Ik wordt er letterlijk en figuurlijk gek van. Veel te veel prikkels, ik ga in de maand april zo min mogelijk afspraken maken en vastzetten.

Ik moet gewoon bijtanken. Ik merk het aan mezelf, zo is er dat tril-oog dat ik nu al 10 dagen heb, komt gewoon van de stress & drukte, de verkoudheid die ik heb gehad en waar ik mee ben doorgelopen is naar binnen geslagen en is tot een voorhoofdsholteontsteking ontwikkeld. Deze is gelukkig nu weer heel langzaam aan het verdwijnen, ik zal niet tot in detail uitweiden wat ik allemaal onder de douche eruit gooide toen eenmaal de douche goed stoomde. Dat is geen prettig plaatje, laat ik je dat wel vertellen.

Het is niet zo dat de afspraken allemaal van levensbelang zijn en niet leuk zijn in tegendeel, sommige zijn gewoon leuk maar er zijn deze afgelopen maand gewoon teveel prikkels geweest. Ik verwerk dat heel slecht. Wat ik ook vermoed is dat ik last heb van overgangsperikelen en dan nog niet datgene wat eens per maand langs komt maar gewoon jezelf in de weg zitten overgangsperikelen. Het lijkt wel of het elke maand erger wordt. Gelukkig en dat meen ik echt, heb ik het boek van Francine Oomen gelezen en weet ik dat er niets mis mee is maar dat dit er gewoon, nou ja gewoon bijhoort. Jezelf dusdanig in de wegzitten dat je er 'gek' van wordt. De ene dag heb ik zoiets laat maar terwijl de andere dag ik mezelf zo in de weg kan zitten dat ik het soms kan uitschreeuwen van frustratie. Eerst dacht ik dat ik niet helemaal spoorde maar ik denk toch echt dat dit met de overgang te maken heeft. Bleghhh...

Gerelateerde afbeelding

Mocht je dus ook in die levensfase zitten waarvan je vermoed dat dit weleens de overgang kon zijn dan adviseer ik je zeer zeker het boek 'Oomen stroomt over' te lezen. Ik hoop dat men het niet erg vind dat ik dit plaatje heb gejat want dit plaatje is precies hoe ik me soms voel op momenten. Ik dacht altijd dat opvliegers van die 'warmte' momenten waren maar dit valt er ook onder, nou die heb ik hoor. Hopelijk wordt het niet erger want dan ben ik waarschijnlijk een gevaar voor de maatschappij. 

Dus, de komende tijd zal ik even gas terugnemen. Ik ga proberen afspraken te vermijden en/of af te zeggen of te weigeren. Ik ga even tijd voor mezelf nemen. De maand april wordt hopelijk minder druk waardoor ik misschien ook iets meer blogs kan schrijven. 

1 opmerking:

  1. Nou boek gehaald bij de bieb. Komisch. Vooral de plaatjes. Maar herken ook wel aardig wat dingen 😊

    BeantwoordenVerwijderen