zaterdag 9 maart 2019

(Cadeau) Aankopen

Enige tijd geleden hebben ik,mijn broer en zus wat geld gekregen van mijn ouders. Ik wist tot op heden niet wat ik hier mee zou doen. Een nieuwe stoel of wat anders. Ik besloot toch maar even te wachten. Het raakte wat op de achtergrond tot dat ik een hele mooie lamp zag die in de aanbieding was bij Leen.bakker. Het was de lamp die ik altijd al wilde maar omdat ik vond dat mijn oude lamp eerst 'opgebruikt' moest worden kocht ik hem niet. Maar daar kon ik dus ook het geld voor gebruiken dacht ik zo. Onmiddellijk werd de envelop met daarin het geld opgezocht en wat denk je, er zat veel meer in dan ik ooit dacht in plaats van €250 bleek het €350 te zijn. Wat een leuke verrassing !

De lamp werd gekocht, eenmaal thuis zette ik hem in elkaar en kwam tot mijn stomme verbazing erachter dat e.a. mistte. Het gereedschap-setje dat erbij zou zitten mistte waardoor ik een van de bouten niet goed kon aandraaien en ik wilde niet direct de lamp beschadigen door zelf te gaan prutsen met mijn eigen gereedschap dus voor zover mogelijk met de hand aangedraaid. Er bleek ook 1 vleugelmoertje te ontbreken, ik heb er maar een uit mijn voorraad gehaald en er zelf een ingezet. De kleur was echter anders. Ik heb de winkel gebeld en die zouden er een uit het showmodel halen. Eenmaal in de winkel vroeg ik of ik ook het gereedschap-setje kon krijgen, dus die ging ook meer naar huis. Eenmaal thuis even alles afgemaakt en de lamp staat inmiddels in de woonkamer te pronken.

Vrijdag had ik vrij en heb ik 2 stellage's (ook in de aanbieding) gekocht die ik in mijn schuur heb opgebouwd. Ik was het zat om elke keer kratten te verplaatsen om uiteraard, de onderste nodig te hebben. Het ging niet helemaal van een leien dakje, ik was ziek geworden maar wilde er niet aan toegeven omdat anders mijn verlofdag naar de klote zou gaan. Eenmaal thuis gekomen moest ik eerst uitrusten want als je echt zwaar verkouden bent is het moeilijk ademhalen. Even gelunched om vervolgens de eerste stellage in elkaar te zetten. Ik heb daar de hele middag over gedaan omdat ik tussendoor elke keer moest uitrusten.

Vandaag heb ik stellage nummer 2 in elkaar gezet, dat ging een stuk makkelijker dan de eerste. Ik was dan ook een klein beetje fitter, ik hoefde maar 2 keer uit te rusten voordat ik weer verder ging. De schuur is nu een stuk leger, dit terwijl de rommel eigenlijk alleen maar is verplaatst. Het staat nu echter wel zeer toegankelijk op de planken van de 2 stellage's. Ik zal echter wel nog e.a. nakijken, er kan namelijk nog wel wat weg. De oude keukenkastjes die ik eerst had hangen kunnen nu naar het grof vuil, dat scheelt dan ook weer.

Ik heb direct een foto gemaakt van de lamp en naar mijn moeder gestuurd zodat ze kon zien wat ik met het geld had gedaan. Ze was er blij mee.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten