woensdag 4 april 2018

Intuitie gevoel

2e Paasdag besloot ik alvast mijn balkon leeg te halen voor de komende kluswerkzaamheden. Het stond en staat ingepland voor donderdag 5 april. Omdat ik geen zin had om s'avonds na mijn werk alles klaar te leggen werd ook gelijk maar het beschermplastic bij de diverse meubels gelegd. Het enige wat ik dan zou moeten doen als ze begonnen was het plastic overal overheen draperen. Ik had zo'n vreemd voorgevoel dat er iets zou gebeuren wat niet in de planning stond.

Dinsdagochtend werd ik al vroeg wakker want bouwlui zijn nu eenmaal ook vroeg. Ik had me net omgekleed toen ik merkte dat er iemand op mijn balkon probeerde te komen. Hij was daar met veel moeite en heel veel gereedschap al half op geklauterd. Ik de balkondeur open...'lukt het' Even was het stil en toen kwam ook het andere been over de balkonreling.

'Nou net mevrouw, te veel paaseitjes gegeten afgelopen weekend. Zou ik niet donderdag aan de beurt zijn. Ja dat klopt maar woning nummer 6 moest er plotseling tussendoor en nou heb ik geen ladder en u  bent de enige die ik op deze hoogte kan bereiken, zou ik...'

Tja, wat nu. Ik had die dag niet vrij gevraagd en om ze nou alleen te laten. Even de sleutel afgeven was wat mij betreft geen optie. Ik heb helaas al te veel werklui meegemaakt die daar te nonchalant overdoen en vervolgens kwam ik thuis terwijl mijn voordeur wagenwijd open stond of de ramen, meterkast en ga zo maar door. Ik zei dat ik naar mijn werk moest maar hij meldde gelukkig dat hij niet binnen hoefde te zijn en geen sleutel of iets dergelijks nodig had. Hij vertelde wat hij die dag ging doen en de rest zou op de afgesproken dag worden afgemaakt. Het daadwerkelijk frezen van de balkondeuren zou dan donderdag gebeuren.

Ach, waarom ook niet. Ik legde hem even uit wat ik had gedaan voor wat betreft isolatie en dat alles weg kon worden gehaald behalve natuurlijk het isolatiemateriaal zelf. Aangezien ik op de fiets maar 5 minuten van mijn werk afwoon kon ik in mijn pauze eens even gaan kijken. Hij was al helemaal klaar en de ramen die hij kon doen had hij al gedaan en de isolatieplaat zat er ook al in. Ik heb het geheel even staan bewonderen en toen ik de werkman weer tegen kwam ook even een complimentje gemaakt. Hij zei dat het nog niet helemaal klaar was, de balkondeuren, de klapramen en natuurlijk alles wat binnen nog moet worden afgewerkt zou donderdag gebeuren.

Wat was ik blij dat ik 2e paasdag toch even al ea  had gedaan. Ze zijn nu bezig met de woning van de bovenbuurman. (de werkman heeft zijn ladder weer terug) en morgen ben ik aan de beurt. Terwijl hun bezig zijn ben ik bezig met het in de grondverf zetten van mijn halletje. Vanochtend ben ik al een mooi eindje gekomen en ik zal daar morgenochtend mee verder gaan anders dan drentel ik maar om die werklui heen op deze manier kan ik ze mooi in de gaten houden zonder dat ik ze lastig val.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten