woensdag 2 augustus 2017

Alles gaat kapot

Maandagavond wilde ik naar huis fietsen toen mijn zadel afbrak. De ijzeren zadelpen was compleet afgebroken. Ik ben op de bagagedrager naar huis gereden. Er was immers geen fietsenwinkel meer open.op dat tijdstip. Dinsdagochtend ging ik wederom op de bagagedrager op zoek naar een fietsenmaker. De dichts bijzijnde fietsenmaker was op vakantie en dus dicht wat betekende dat ik verder moest fietsen. Ik kwam bij de fietsenmaker terecht waar ik ook de fiets had gekocht dus ik kon mooi even melden dat ik het wel raar vond dat de ijzeren pin na nog geen 3 jaar finaal afknapte. De fietsenmaker vond het zelf ook niet in orde dus hij rekende alleen de nieuwe zadelpen af en geen arbeidskosten. Gelukkig had ik zelf alle onderdelen die nog heel waren kunnen oprapen en kwamen de totale kosten uit op €11,95

Dinsdagavond zat ik nog even rustig TV te kijken toen plotseling alles eruit lag. De modem had het begeven. Ik belde de klantenservice van mijn provider maar ook samen met hun kreeg ik de modem niet meer aan de praat. Elke keer als ik hem weer opnieuw opstartte na een handeling leek het net of ik een flikkerende kerstboom in de kamer had staan.

Het ging dus niet meer, de modem was eenvoudigweg kapot. Er werd beloofd dat ik een nieuwe kreeg toegestuurd maar dat zou betekenen dat ik ongeveer 2 a 3 dagen zonder tv en internet zou zitten. Ik baalde natuurlijk maar ja, genoeg boeken dus dat zou wel goed komen. Ik heb die avond gaan wandelen, ging langs een kennis voor een bakkie leut en rond 21.30 was ik weer thuis. Vroeg naar bed dan maar. Ik lag er om 22.15 in en las nog wat. Heerlijk !

Vanavond stond ik op het punt om wederom een wandeling te maken toen er werd aangebeld. De postbode met mijn nieuwe modem.....ik stond werkelijk helemaal stomverbaasd, binnen 24 uur had ik een nieuwe modem.

Direct installeren natuurlijk maar, oh knudde ik was vergeten waar alles in moest. Ach, dan maar op de gok. Tja, dat ging dus niet dan maar weer de klantenservice van mijn provider bellen. Samen kwamen we er nu uit, ik had een stekkertje verkeerd. Alles goed nu, ik zat net weer toen weer alles eruit knikkerde maar gelukkig zag ik direct dat de modem bezig was met een upgrade. Even rustig afgewacht en toen ik eenmaal zag dat hij weer volledig contact had gemaakt alles weer aangezet en had ik weer beeld.

Toen eenmaal alles werkte heb ik gelijk maar de naam + wachtwoord van mijn modem aangepast. Het schijnt dat dit allemaal net even veiliger is dan de standaard fabrieksinstellingen. Gelukkig had ik nog een oude uitleg daaromtrent uitgeprint, de provider heeft die ooit een keer via de mail opgestuurd en omdat ik mezelf ken heb ik dit toen gelijk uitgeprint en bewaard.

Ik kreeg ter compensatie 2 maanden het extra plus pakket aangeboden. Dit extra pakket gaat as donderdag pas in omdat ook de medewerker van de klantenservice had verwacht dat de nieuwe modem pas op die dag bij mij zou arriveren. Al met al moet ik eerlijk toegeven dat de service uitstekend was, ik heb dat wel eens anders meegemaakt bij een andere provider. Ik neem mijn petje voor ze af en ik hoefde niets te betalen voor de nieuwe modem.

Het is nu woensdagavond, halverwege de week dus en ik hoop dat er niet nog meer kapot gaat. Het is niet eens dat ik veel geld kwijt ben aan nieuwe onderdelen/spullen maar dat geregel. Hier heen bellen, daar heen bellen, hier langs gaan, daar langs gaan, bleghhh.

2 opmerkingen:

  1. Soms denk ik wel eens dat mijn gehele inventaris iedere tien jaar is vernieuwd, op meubels na. Nu is mijn bestek aan vervanging toe. De bekleding van het handvat gaat los laten.

    BeantwoordenVerwijderen