dinsdag 29 augustus 2017

Slenteren

Vorige week was het een schilderweek, deze week is het de week van genieten. Het is heerlijk weer en ik bedacht me ineens ik wil nog eens naar die en die winkel in dat en dat stadje. Een mooie vintage/brocante winkel. Huppakee, ik onderweg, na een half uurtje rijden parkeer ik de auto in een ondergrondse garage en bedacht me ineens, is die winkel wel open ? Wat was het geval, ja je raadt het al, niet dus. Leuk hoor, had ik me dat niet thuis kunnen bedenken. Gatver, ach weet je eerst maar eens een cappuccino hier op het terrasje halen voor ik ga bedenken wat ik nu wil doen.

Heerlijk genoten, lekker in de schaduw op een groot plein mensen kijken. Ik vraag me steeds vaker af, bij de een krijg je het erbij bij de ander niet en heb je een kale bak, wat moet ik in hemelsnaam met een glaasje slagroom + sterke drank bij mijn cappuccino. Vanochtend zat er in dit geval amaretto bij maar ik heb de cappuccino ook al met bailey's erbij gehad. Erin gooien, apart opeten, laten staan. Wat moet je ermee. (ik laat het niet staan hoor, het gaat schoon op) De gedachte om slagroom in je cappuccino te gooien lijkt me helemaal niets.

Eenmaal opgedronken besloot ik gewoon maar eens lekker rond te slenteren, beetje hier kijken, beetje daar kijken. Ik kocht nog wat bij een drogisterij en kocht nog een extra sportbroek omdat de ene die ik heb slijtage plekken begint te vertonen. (het was nog een aanbieding ook) Inmiddels liep het tegen het middag uur en op het moment dat ik langs een mooie binnentuin liep besloot ik ter plekke om er te gaan lunchen. Het was een mooi stekkie, onder een druivenboom die op die plek welig groeide. De boom overdekte de gehele binnentuin en hing vol met druiventrossen, heel erg mooi.

Ik nam wat te drinken een een maaltijdsalade met warme kip. Als toetje nam ik nog een cappuccino waarna ik betaalde en langzaam weer richting mijn auto liep. Ik was zo rond 14.00 weer thuis, al met al heb ik een heerlijk vakantie ochtend gehad.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten