dinsdag 6 december 2016

Tochtgat

Tijdens de koude dagen van afgelopen week kreeg ik het niet warm, de voeten bleven koud. Hoe kwam dat toch, mijn zus klaagde over tocht toen ze bij mij op de verjaardag kwam. Maandag ging ik op onderzoek uit. Ik kwam uit bij mijn inbouwkast in de woonkamer. Hoe is het mogelijk dat het hier uit kwam.

Ik opende de kast en voelde werkelijk de wind waaien. De vloer is afgedekt met een netjes op maat gezaagde vloerplaat, deze ligt weliswaar los maar zit er verder mooi in. Een beetje heen en weer wrikken en de plaat kwam los. Ik kon er net onder kijken en zag dat er een gaatje in de vloer zat, de vorige eigenaar heeft veel verbouwd en over het algemeen ben ik daar zeer tevreden mee maar van netjes afwerken en isoleren had hij blijkbaar nog nooit gehoord.

Vanavond ging ik een bus PUR isolatie materiaal halen in de bouwmarkt, ik haalde de vloerplaat nu wel goed los. Ik ben voor de zekerheid eerst even in de kruipruimte gaan kijken (kan ik in staan dus zo veel werk is dat niet) en tot mijn grote schrik zat er een gat zo groot als een tennisbal in de vloer. Werkelijk, hoe kun je dat nu niet dichtmaken als je toch zo aan het verbouwen bent.

Het zette me wel aan het denken, ik kan dus niet zomaar even het gat vol met PUR spuiten, dat knalt er aan de onderkant er even zo hard weer uit. Eenmaal weer in de woonkamer aangekomen, begon ik eerst maar eens even met het schoonmaken van het gat. Ik begon voorzichtig de bovenkant van het gat dicht te spuiten, toen dat eenmaal een beetje droog was spoot ik het rest van de gat vol. PUR zet enorm uit dus op dit moment wacht ik totdat de eerst laag goed hard is en dan kijk ik of er nog wat nodig is. Als dat alles goed uitgehard is snijd ik het overtollig schuim er van af en is hopelijk het gat goed dicht en isoleert het uitstekend.

Ik hoop dat het weer een klein beetje scheelt in de stookkosten. Ik heb een foto gemaakt en naar mijn zus opgestuurd dat ik die opmerking van haar over het tochten toch in mijn achterhoofd had gehouden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten