woensdag 28 december 2016

GFT

Elke 2 weken wordt bij ons de GFT container opgehaald. Ik ben diegene die dat ding elke keer aan de weg zet en mijn buurvrouw op 2 hoog haalt hem zet hem dan weer netjes terug op z'n plaats. Niemand anders voelt zich geroepen om de container aan de straat te zetten. Het rare is dat hij wel elke keer aardig vol zit, wat wil je ook met 12 appartementen die een klein containertje delen. Er is een optie om even verder op in de straat je GFT in een andere container te gooien maar dat is een behoorlijke trippel met zo'n GFT zak. Maar goed, ik maak er ook goed gebruik van dus zo'n ramp is het niet dat ik 1 keer in de 2 weken dat ding aan de weg zet.

De laatste keer was hij echter niet geleegd, er hing een briefje aan, met daarop een handgeschreven tekst die ik met veel moeite kon ontcijferen. Niet geleegd, chip mist. Welke chip, dacht ik nog en waar zou die chip dan hebben gezeten. Aangezien die container van ons nou niet bepaald de schoonste is voelde ik mij ook niet geroepen om op onderzoek uit te gaan. Maar goed, de container was dus niet geleegd en ik dacht niet dat het ding nog eens 2 weken zou kunnen blijven staan omdat hij nu al voor meer dan de helft vol zat maar er zat helaas niets anders op.

De volgende dag gelijk maar gebeld maar ja, hoe leg je uit dat dit een container voor het gehele complex betreft en dat ik diegene ben die hem aan de weg zet maar dat ik niet diegene ben op wiens naam hij staat geregistreerd. Na veel verwarring over en weer besloten we gezamenlijk om maar helemaal niets aan de gegevens te veranderen en het zo te laten qua administratie maar dat woensdag 28 december er een nieuwe chip zou worden aangebracht. Ik moest hem dan alleen zichtbaar neer zetten zodat ze gelijk konden zien dat het onze container betrof. Zo gezegd zo gedaan, voor de zekerheid er ook een papiertje aan geplakt met het verzoek om een nieuwe chip.

Rond een uur of half twaalf kwam ik terug van het sporten (ja, dat doe ik nog wel eens) en zag tot mijn verbazing toen ik uit de auto stapte dat de container wel heel erg schoon was. Goh, dacht ik nog, ze hebben hem gewassen. (doen ze never nooit niet maar ik was even heel naief) eenmaal dichterbij gekomen zag ik dat het een compleet nieuw exemplaar was. Nou ja, zeg nog beter. Die van ons had al het een en ander te lijden gehad dus dat was ook wel nodig maar hij was nog wel bruikbaar. De nieuwe is echter helemaal kaal, ik moet dus toch nog ergens een huisnummer (maar dus niet mijn huisnummer vanwege administratieve rompslomp) erop plakken maar dat komt wel.

De vorige container had ook een slot, deze niet. Ik geloof niet dat dit zo'n ramp is want de vorige kreeg ik op een gegeven moment niet eens meer dicht dus vanaf dat moment heb ik die ook maar open gelaten en tot op heden geen problemen ondervonden.

Ik denk niet dat ik hem op 2 januari aan de weg hoef te zetten want dan zal hij eerder leeg dan vol zijn maar half januari zal het gebeuren, wordt hij nu wel geleegd of toch niet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten